• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • رکورد قیمت حراجی آنلاین شکسته شد؛ فراری ۲۷۵ GTB، ارزشمندتر از همیشه

رکورد قیمت حراجی آنلاین شکسته شد؛ فراری ۲۷۵ GTB، ارزشمندتر از همیشه

یک دستگاه فراری ۲۷۵ GTB long nose مدل ۱۹۶۶ توانست رکورد گران قیمت‌ترین خودروی فروخته شده در یک حراجی آنلاین را با قیمت ۳٫۰۸ میلیون دلار بشکند.

طبق اعلام شرکت حراج‌کننده این فراری یعنی شرکت Gooding & Co تنها ۲۰۶ دستگاه از مدل ۲۷۵ Long nose تولید شده است که ۴۰ دستگاه از آن به رنگ سفید شن ساحلی است.

پیش از این نیز رکورد حراجی آنلاین به یک دستگاه فراری انزو مدل سال ۲۰۰۳ تعلق داشت که به ارزش ۲٫۶ میلیون دلار در حراجی ۲ ماه پیش به فروش رسید.

با توجه به گسترش ویروس کرونا تمامی حراجی‌های مهم حضوری در جهان لغو شده است و حراجی خودروهای ارزشمند تنها به صورت اینترنتی برگزار می‌شود.

در حال حاضر ارزشمندترین خودروی حراجی حضوری در جهان متعلق به یک دستگاه فراری ۲۵۰ GTO ساخت سال ۱۹۶۲ میلادی است که به ارزش ۴۸٫۴ میلیون دلار در حراجی سال ۲۰۱۸ به فروش رسید.

پیش از این شایعاتی مبنی بر فروش یک دستگاه دیگر ۲۵۰ GTO به ارزش ۷۰ میلیون دلار منتشر شد که هنوز نمی‌توان این مورد را تایید کرد.

فراری ۲۷۵ بین سال های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۸ میلادی تولید شده است و اولین محصول شهری فراری است که از تعلیق مستقل در هر چهارچرخ و انتقال قدرت به صورت “transaxle” بهره می‌برد.

این خودروی گرندتورر از موتور V-12 سری کولمبو فراری به حجم ۳٫۳ لیتر نیرو می‌گیرد که در قدرتمندترین مدل مجهز به ۴ میل بادامک بوده و توانایی تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.

فراری بدنه این مدل را همانند مدل‌های دیگر این شرکت به صورت دست ساز توسط طراح چیره دست خود یعنی اسکاگلیتی به تولید در ‌آورده است که در مدل آلومینیومی تنها ۱۱۱۲ کیلوگرم وزن دارد.

  آمار جدید مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران دوباره رو به افزایش است

این مدل را می‌توان جانشین شایسته مدل افسانه‌ای فراری سری ۲۵۰ دانست. بعدها فراری سری ۳۳۰ و ۳۶۵ را جایگزین این مدل کرد.

دیگر فراری های ارزشمندی که در این حراجی به فروش رفته است شامل یک دستگاه فراری انزو به ارزش ۲٫۳۵۴ میلیون دلار، فراری F50 به ارزش ۲٫۱۳۴ میلیون دلار و فراری F40 به ارزش ۱٫۶۲۸ میلیون دلار است.

منبع:caradvice

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان