روحانی: وزارت بهداشت، مرجع ما برای واکسن خارجی

یک روز پس از اعلام تصمیم علی خامنه‌ای برای ممنوع کردن واکسن‌های غربی، حسن روحانی، رئیس ‌جمهور ایران، گفت که «مرجع ما برای واکسن خارجی، وزارت بهداشت است» و مطالبه مردم این است که واکسن را سریع‌تر دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، او که روز شنبه، ۲۰ دی‌ماه، در جلسه ستاد ملی کرونا سخن می‌گفت، بدون اشاره به اظهارات اخیر رهبر جمهوری اسلامی درباره ممنوعیت خرید واکسن آمریکایی و انگلیسی، گفت: «علیرغم همه محدودیت‌ها و همه مشکلات دنبال این هستیم که بتوانیم واکسن مطمئنی را خریداری و وارد کنیم.»

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران، هم گفته است که اولین واکسن‌های کرونا که به ایران می‌رسد از «مسیر خرید مستقیم از یک کشور خارجی است‌» و بعد از آن «سهمیه ایران از سبد کوواکس می‌رسد».

او سهمیه ایران از سبد کواکس را «۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن» اعلام کرده، ولی توضیحی درباره نوع و برند این واکسن‌ها نداد.

برنامه کوواکس که با حضور ۷۶ کشور جهان دنبال می‌شود، زیر نظر سازمان جهانی بهداشت قرار دارد و هدف آن کمک به خرید و توزیع واکسن کرونا در همه کشورهای جهان است.

رهبر جمهوری اسلامی روز جمعه اعلام کرد که ورود واکسن آمریکایی و بریتانیایی کرونا به ایران «ممنوع» است و نباید ساخت واکسن در داخل کشور مورد «انکار» قرار بگیرد.

  جزئیات شهادت پلیس اصفهانی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان