روحانی: از هر فرصتی‌ برای رفع تحریم استفاده می‌کنیم

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران می‌گوید، اگر شرایط لازم برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران آماده باشد، دولت او از این فرصت استفاده خواهد کرد. او گفته هدف این است که “فشار تحریم از شانه‌های مردم برداشته شود.”

حسن روحانی صبح روز چهارشنبه ۲۱ آبان (۱۱ نوامبر) در جلسه هیات دولت با وجود تکرار حرف‌های هفته‌های اخیر سران جمهوری اسلامی درباره “تغییرناپذیر” بودن سیاست این کشور در برابر آمریکا، تلویحا برای استفاده از فرصت تغییر در کاخ سفید جهت لغو تحریم‌ها اعلام آمادگی کرد.

روحانی در ابتدای سخنانش مانند گذشته بر تغییرناپذیربودن سیاست جمهوری اسلامی در برابر آمریکا تاکید کرد و گفت: «سیاست جمهوری اسلامی ایران روشن است و هر دولتی که در آمریکا باشد سیاست ما تغییر نمی‌کند. ما همان سیاستی را که دیروز داشتیم امروز و فردا خواهیم داشت و این وابسته به دولت آمریکاست که به سیاست‌های ما نزدیک شود یا از آن فاصله بگیرد.»

او اما کمی بعد از آمادگی دولتش برای “استفاده از فرصت” تغییر در کاخ سفید سخن گفت. روحانی افزود: «ما هرجا ببینیم شرایط آماده لغو تحریم است از این فرصت استفاده می‌کنیم. هدف ما این است که فشار تحریم را از شانه‌های مردم برداریم و هرجا فضا مناسب این کار باشد وظایف‌مان را بر مبنای امنیت ملی‌مان انجام می‌دهیم و هیچ کس در این زمینه حق فرصت‌سوزی ندارد، چرا که ما باید بر مبنای منافع و وحدت ملی تصمیم بگیریم.»

  حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی در نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان