روایت اکبر طبری از چگونگی بازداشت وی توسط ۵۰ نفر

اکبر طبری، معاون اجرایی سابق دفتر صادق لاریجانی در دوران ریاست قوه قضاییه، در نامه‌ای که از زندان فرستاده است، جزئیات تازه‌ای از نحوه بازداشت خود در تیرماه سال ۹۸ را توضیح داده است.

در این نامه‌ که بخشی از آن روز سه‌شنبه، ۲۷ آبان، در روزنامه شرق منتشر شد، آقای طبری بدون اشاره به تاریخ دقیق بازداشتش نوشته است که زمانی که در شهر آمل در خانه صادق لاریجانی، رئيس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای صرف ناهار میهمان بوده، توسط یک «گروه پنجاه ‌نفره» بازداشت شده است.

او گفته است که در جریان بازداشتش این گروه با نیروهای حفاظت صادق لاریجانی درگیر شده‌اند، ولی اشاره نکرده که این گروه از سوی کدام نهاد برای بازداشت او اعزام شده بودند.

پیش از این گزارش شده بود که آقای طبری توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

اکبر طبری شهریورماه امسال با حکم دادگاه به اتهام «سردستگی» شبکه رشوه‌گیری و «اخذ رشوه‌های متعدد»، «پولشویی» و برخی دیگر از اتهامات به ۵۸ سال زندان محکوم شد. با توجه به قانون مجازات اسلامی، حکم ۳۱ سال زندان که بیشترین مجازات تعیین شده در یک حکم مرتبط با این پرونده است، اجرایی می‌شود.

این متهم همچنین به «انفصال دائم از خدمات دولتی»، «ضبط اموال ناشی» از گرفتن رشوه و پرداخت جزای نقدی ۱۲۰ میلیارد تومانی محکوم شده است.

آقای طبری در نامه‌ای که برای روزنامه شرق فرستاد نوشته است که «قربانی مبارزه با فساد» شده و پرونده او یک «سناریوی ساختگی» است و خودش را «مدیری لایق، توانمند و پاکدست» خوانده و گفته قبلا به عنوان «مدیر نمونه اجرائی کشور» معرفی شده است.

  Several US troops killed in Taliban attack

صادق لاریجانی، رئيس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز مرداد سال گذشته در نامه‌ای با اشاره به بازداشت آقای طبری، این پرونده را «فضاسازی‌های رسانه‌ای» برای «تخریب» خودش و اجرای «یک پروژه بزرگ‌تر» دانست که توسط «برخی نهادها» اجرا شده است.

او توضیح بیشتری درباره «پروژه بزرگ‌تر» نداد، ولی برخی از تحلیل‌گران پرونده آقای طبری را بخشی از جنگ قدرت درون ساختار سیاسی جمهوری اسلامی و رقابت‌های مطرح بین صادق لاریجانی و ابراهیم رئيسی، رئيس قوه قضاییه، برای جانشینی علی خامنه‌ای توصیف کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان