• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • رهبر جمهوری اسلامی همچنان هیچ مسئولیتی در مقابل اختیارات مطلقی که در اختیار دارد را برعهده نمی‌گیرد

رهبر جمهوری اسلامی همچنان هیچ مسئولیتی در مقابل اختیارات مطلقی که در اختیار دارد را برعهده نمی‌گیرد

پیام جوان: علی خامنه‌ای امروز در دیدار با تعدادی، که «مردم استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی» معرفی شدند، ادعا کرد دولت آمریکا «مجموعه‌ای با اسم گروه بحران» درست کرده است که «ماموریت بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران» را برعهده دارد.

به نقل از صدای آمریکا، به ادعای رهبر جمهوری اسلامی این «گروه» وظیفه دارد تا «نقاطی را که در کشور بنظر آنها موجب می‌شود بحران درست بشود، تحریک کنند.» به گفته خامنه‌ای، آمریکا و این «گروه بحران» به این نتیجه رسیدند که در ایران «اختلافات قومی، تفاوت‌های مذهبی و مساله جنسیت و زن» نقاطی هستند که «برای بحران‌سازی» باید «تحریک» کرد.

رهبر جمهوری اسلامی این موارد را «برنامه آمریکا» دانست و تاکید کرد «دشمن در دشمنی خود جدی است، ما هم در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم.»

این سخنان علی خامنه‌ای در حالی بیان می‌شود که ایران در سال‌های اخیر با بحران‌های مختلف از جمله تورم بالا، بی‌ثباتی در تصمیم‌های اقتصادی، بحران مسکن، افزایش شدید فاصله طبقاتی و گسترش فقر، فساد نظام‌مند در بخش‌های مختلف، ناکارآمدی سیستم دادرسی عادلانه و تبعیض‌های گسترده جنسیتی، مذهبی، عقیدتی و سیاسی روبه‌رو بوده است که به باور بیشتر کارشناسان ناشی از ناکارآمدی حکمرانی در جمهوری اسلامی است.

یکی از شعارهایی که در سال‌های اخیر در جریان اعتراضات مختلف توسط معترضان بیان شد این شعار بود که می‌گفتند: «دشمن ما همین‌جاست، دروغ می‌گن آمریکاست.»

خامنه‌ای در بخشی از سخنان امروز در مورد وضعیت استان سیستان و بلوچستان گفت: «اگر آن مصوباتی که در اوائل دهه‌ ۸۰، که بنده آمدم بلوچستان، تصمیم‌گیری شد اگر دولتها آن مصوبات را عمل می‌کردند امروز چهره‌ استان فرق می‌کرد. تنبلی شد، بی‌توجهی شد از طرف بعضی از دولت‌ها. امروز بحمدالله مشغولند، کار میکنند، تلاش می‌کنند. بنده امیدوارم و ان‌شاءالله که این امید به نتیجه برسد.»

  تیراندازی ماموران کلانتری فنوج سیستان و بلوچستان به سوی معترضین

رهبر جمهوری اسلامی مانند همیشه نواقص و کاستی‌ها را به دیگران نسبت داد و هیچ مسئولیتی در مقابل اختیارات «مطلقی» که در اختیار دارد برعهده نگرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان