رشد خیره کننده سهام فراری در بازار بی رمق خودرو

سهام فراری ؛ اسب تیزپای مارانلوو پس از صحبت‌های مدیرعامل این شرکت یعنی «لوییس کاملیاری» با رشد محسوسی مواجه شد. کاملیاری در خصوص آینده فراری و تردیدهای موجود در رابطه با برقی شدن محصولات این شرکت صحبت کرده است.

اما این تنها دلیل رشد سهام فراری نبوده است. عملکرد غیر منتظره فراری در ۳ ماه سوم سال نیز یکی از دیگر دلایل مهم رشد ۷ درصدی سهام فراری بوده است.

با وجود این که تولید و تحویل محصولات جدید فراری همانند دیگر خودروسازان در شرایط پاندمی کرونا با چالش مواجه شده است اما درآمدهای اصلی این شرکت در ۳ ماه سوم سال در حدود ۶٫۴ درصد به نسبت سال قبل افزایش پیدا کرده است و برابر با ۳۳۰ میلیون یورو بوده است.

 

در نتیجه انتظار می‌رود که درآمد کلی سال ۲۰۲۰ در حدود ۱٫۱۳۵ میلیارد یورو باشد.

عرضه و تحویل دو محصول خاص و تولید محدود این شرکت یعنی مونزا SP1 و SP2 باعث شده تا فراری در شرایط پاندمی کرونا به سوددهی برسد.

فراری قرار است دو مدل جدید دیگر یعنی SF90 Stradale و روما را در ¼ پایانی سال ۲۰۲۰ تحویل مشتریان خود دهد.

 

با وجود این که SF90 Stradale اولین محصول هیبریدی شرکت فراری است اما مدیرعامل این شرکت اعتقاد دارد که محصولات هیبریدی و برقی تنها ۵۰ درصد سبد محصولات فراری خواهند بود و ۵۰ درصد دیگر از قوای محرکه کلاسیک اما به روز این شرکت بهره خواهند برد.

اولین مدل تمام برقی این شرکت در سال‌های پس از ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید و با توجه به وضعیت فعلی جهان احتمال به تعویق افتادن آن نیز وجود دارد.

  Gun control returns to presidential campaign trail as 2020 Dems push sweeping plans

با این وجود فراری نیز نتوانسته از عواقب ویروس کرونا درامان بماند و به دلیل تعطیلی ۷ هفته‌ای خطوط تولید در حدود ۶٫۵ درصد به نسبت سال گذشته افت تولید و عرضه را تجربه کرده است. البته با عرضه دو مدل جدید دیگر می توان انتظار عملکرد بهتری حتی در ۴ ماه پایانی سال از این شرکت داشت.

آقای کاملیاری عنوان کرده است:

سال ۲۰۲۱ نیز برای فراری سرشار از سوددهی خواهد بود زیرا فراری سفارشات بسیار زیادی را برای این سال دریافت کرده است.

 

انتظار می‌رود که فراری یک محصول جدید دیگر تا پایان سال جاری میلادی رونمایی کند.

در حال حاضر فراری عملکرد بشدت ضعیفی در مسابقات فرمول ۱ دارد و با انتقادات بسیار زیادی از سوی هواداران خود مواجه شده است. با این وجود کسب و کار فروش محصولات شهری فراری در حال گسترش است و مشتریان جدیدی در سرتاسر جهان در حال خرید و فروش محصولات این شرکت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان