• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ردیت با خرید پلتفرم «دابسمش» وارد حوزه ویدیوهای کوتاه شد

ردیت با خرید پلتفرم «دابسمش» وارد حوزه ویدیوهای کوتاه شد

ردیت پلتفرم اشتراک گذاری ویدیوی کوتاه «دابسمش» و رقیب تیک تاک را خریداری کرد. این پلتفرم همچنان به عنوان یک برند و پلتفرم مستقل به فعالیت ادامه می‌دهد اما «ابزارهای تولید ویدیوی نوآورانه» آن به ردیت راه خواهند یافت.

ردیت در بیانیه خود یکی از دلایل خریداری دابسمش را اجتماع کاربران متنوع و جوان آن عنوان می‌کند. به گفته ردیت حدود ۲۵ درصد از نوجوانان سیاه پوست در آمریکا از دابسمش استفاده می‌کنند و حدود ۷۰ درصد از کاربرانش را بانوان تشکیل می‌دهند.

ردیت می‌گوید از زمان راه اندازی سرویس آپلود ویدیو در سال ۲۰۱۷ استفاده از این سرویس با افزایش شدید مواجه شده به طوری که تنها در سال ۲۰۲۰ میزان استفاده دو برابر افزایش پیدا کرده است. بیشتر محتواهای ردیت متنی هستند اما امکان اشتراک گذاری ویدیو، گیف و تصاویر از منابع دیگر وجود دارد.

 

ردیت از سال ۲۰۱۷ امکان آپلود ویدیو را فراهم کرده اما ابزارهای ویرایش ویدیوی آن محدود هستند و بیشتر ویدیوهای پست شده در این پلتفرم در سایت‌های دیگر آپلود شده‌اند اما حالا اضافه شدن ابزارهای دابسمش می‌تواند به این سایت در ساخت پلتفرم ویدیویی اختصاصی کمک کند.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی App Annie که ژانویه امسال منتشر شده است، دابسمش با ۲۷ درصد پس از تیک تاک (۵۹ درصد) بیشترین سهم را از بازار ویدیوهای کوتاه در ایالات متحده دارد. «Suchit Dash»، مؤسس و رییس دابمسش در مصاحبه اخیر خود با وال استریت ژورنال از فاش کردن تعداد کاربران این سرویس خودداری کرد، اما آنطور که در گزارش آمده آمار بازدید ماهانه ویدیوهای آن به بیش از یک میلیارد می‌رسد و حدود ۳۰ درصد از کاربرانش هر روز برای ساخت ویدیو از آن استفاده می‌کنند. ردیت اما اوایل ماه جاری میلادی تعداد کاربران فعال روزانه خود را ۵۲ میلیون نفر اعلام کرد.

  رزمایش نظامی مشترک ستاره روشن با حضور نیروهای نظامی ایالات متحده، مصر و متحدان تحت پوشش فرماندهی مرکزی ایالات متحده

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان