• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • رئال تنها بازمانده؛ اسپانیا در آستانه آبروریزی بزرگ

رئال تنها بازمانده؛ اسپانیا در آستانه آبروریزی بزرگ

با شکست‌های خانگی بارسلونا، سویا، اتلتیکومادرید در دیدار رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شرایط صعود این سه تیم سخت شده و شاید تنها رئال مادرید ب‌تواند ناجی فوتبال اسپانیا شود.

در واقع حکمرانی اسپانیا در هفت سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا که با فتح پنج جام همراه شد، به خطر افتاده است. در دو فصل اخیر تیم‌های آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی از رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکومادرید، سویا و یا والنسیا عبور کردند. این افت با نتیجه بد بارسا(شکست ۱-۴ خانگی از پی اس جی) شروع شد و با سویا (شکست ۲-۳ خانگی از دورتموند) و اتلتیکو (شکست خانگی ۰-۱ از چلسی) در یک هشتم نهایی تکمیل شد.

اگر رئال مادرید هم امشب برابر آتالانتا بد نتیجه بگیرد و شرایطش برای صعود در بازی برگشت پیچیده می‌شود؛ شاید در نهایت برای نخستین بار از فصل ۰۵-۲۰۰۴ (بدترین عملکرد اسپانیای ها در لیگ قهرمانان) هیچ یک از چهار تیم اسپانیایی از مرحله یک هشتم عبور نکنند.

در آن فصل لیورپول، میلان، آیندهوون و چلسی در نیمه نهایی حضور داشتند و رئال مادرید و بارسلونا فراتر از یک هشتم نهایی نرفتند. والنسیا و دپورتیوو لاکرونیا حتی نتوانستند از مرحله گروهی صعود کنند.

رئال در دو بازی رفت و برگشت به یوونتوس باخت و بارسا هم برابر چلسی ژوزه مورینیو راه به جایی نبرد و در یک هشتم نهایی کنار رفت.

  باشگاه ذوب آهن از استقلال تهران به دلیل عدم رعایت قانون سقف بودجه شکایت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان