• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • دلار در ایران به کانال ۲۹ هزار تومان صعود کرد

دلار در ایران به کانال ۲۹ هزار تومان صعود کرد

پیام جوان: به گزارش اقتصاد آنلاین، برخلاف ماه‌های گذشته که بازار ارز بلافاصله به اظهارات امید‌وار‌کننده درمورد برجام واکنش نشان می‌داد، حالا مدتی است که نسبت به سیگنال‌های مثبت بی‌اعتنا شده و با اینکه پس از شش ماه تعلل طرفین در بازگشت به وین، قرار شده هشتم آذر ماه دور هفتم مذاکرات از سرگرفته شود، اما دلار بدون توجه به این موضوع سیر صعودی پیش گرفت و تا امروز بعد از گذشت ۱۳ماه مجددا کانال ۲۹هزار تومان را فتح کرد.

این درحالیست که طی هفته جاری اخبار و اظهارات منفی درمورد برجام منتشر نشده و بالعکس، طرفین آمادگی خود را برای حل اختلافات اعلام کرده‌اند؛ اما با این وجود، نا‌اطمینانی از حصول توافق در آینده نزدیک و مبهم بودن روند مذاکرات با مذاکره‌کنندگان جدید ایران، باعث شد علی‌رغم نزدیک شدن به روز موعود، معامله‌گران تمایلی به ترک موقعیت خرید نداشته باشند.

در نتیجه به دلیل بالا رفتن حجم خرید‌ها‌ی هیجانی و بدون ترس از ریزش احتمالی نرخ ارز، باعث شد دلار از روز یکشنبه با پشتوانه مطمئنی در مسیر صعودی قرار بگیرد و با ادامه این روند، امروز تا سطح ۲۹۰۵۰تومان پیشروی کند.

حالا اگرچه برخی اظهار می‌کنند که روند صعودی بازار ارز و افزایش هیجانی دلار با شروع مذاکرات متوقف خواهد شد، اما حتی درصورت تحقق این پیش‌بینی، رکورد‌شکنی دلار بعد از حدود یکسال و فتح کانال جدید نگران‌کننده است.

  تاثیر اخبار مرتبط با بابک زنجانی بر بازار امروز دلار در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان