• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • درآمد سالیانه گوگل پلی و اپ استور برای نخستین بار از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت

درآمد سالیانه گوگل پلی و اپ استور برای نخستین بار از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت

کسب و کار فروشگاه‌های اپ در سال‌های اخیر همیشه رو به افزایش بوده اما گزارشی جدید نشان می‌دهد درآمد سالیانه دو مارکت برتر جهان برای نخستین بار از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

برآوردهای «سنسور تاور» حاکی از این است که اپ استور و گوگل پلی در ۲۰۲۰ سال پرباری را پشت سرگذاشته‌اند که طی آن برای اولین بار تا اواسط دسامبر به درآمد ۱۰۶ میلیارد دلاری دست پیدا کرده‌اند. این میزان نشانگر رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رشد ۲۴ درصدی نسبت به کل سال ۲۰۱۹ است.

از مجموع این درآمد ۶۵ درصد سهم اپ استور است و فروشگاه اپل توانسته طی سال گذشته به درآمد ۶۹ میلیارد دلاری دست پیدا کند. برای درک بهتر این عدد باید بدانید بودجه کشور ما در سال ۱۳۹۹ حدود ۷۹ میلیارد دلار است. گوگل پلی هم با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل به درآمد ۳۷ دلاری دست پیدا کرده است.

روند رو به رشد خرید اپ توسط کاربران طی کریسمس به اوج خود رسیده و تنها طی تعطیلات کاربران سراسر جهان ۴۰۷.۶ میلیون دلار صرف خرید اپ کرده‌اند. این میزان نسبت به سال قبل با رشد ۳۴ درصدی همراه بوده آن هم در حالی که رشد کلی سالیانه ۱۷.۱ درصد است.

میزان خرید اپ در کریسمس تنها ۴.۵ درصد از کل درآمد ۹ میلیارد دلاری این دو فروشگاه در ماه دسامبر بوده است بخش عمده‌ای از این درآمد ۴۰۷ میلیارد دلاری (۲۹۵ میلیون) صرف خرید گیم و آیتم‌های درون بازی شده است. جالب اینجاست پر فروشترین بازی «Honor of Kings» و پردرآمدترین اپ غیر گیمینگ «تیک تاک» بوده که هر دو چینی هستند و در مجموع ۱۵.۱ میلیون دلار درآمد داشته‌‌اند.

  Northern Ireland’s peace was already in trouble. Brexit is making things harder to fix.

در تعطیلات کریسمس هم درآمد اپل از گوگل بیشتر بوده و اپ استور توانسته ۶۸.۴ درصد از کل درآمدها را به خود اختصاص دهد که معادل ۲۷۸ میلیون دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان