دادگاه عالی آمریکا شکایت ترامپ در تگزاس را رد کرد

دادگاه عالی آمریکا شامگاه جمعه (۱۲ دسامبر) شکایت ایالت تگزاس مبنی بر تردید در نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر در چهار ایالت دیگر را با قاطعیت رد کرد.

به نظر بالاترین نهاد قضائی آمریکا، ایالت تگزاس برای داوری درباره نتایج انتخابات در ایالت‌های میشیگان، جورجیا، پنسیلوانیا و ویسکانسین صلاحیت ندارد.

ایالت تگزاس که در آن دونالد ترامپ به پیروزی دست یافته بود، روز سه‌شنبه (هشتم دسامبر) با اقامه شکایت مدعی شده بود که در ایالت‌های یادشده به خاطر استفاده از “آرای پستی”، “تقلباتی در جهت نقض قانون اساسی” صورت گرفته است.

از این دادخواست که ترامپ به موفقیت آن امید فراوانی بسته بود، روی هم ۱۰۶ نماینده جمهوریخواه و ۱۸ دادستان کل حمایت کرده بودند.

ترامپ در نخستین واکنش خود به رأی دادگاه عالی در پیامی توییتری گفت که این نهاد قضائی “نه خرد دارد و نه شهامت!”

با وجود آرزوی ترامپ، نافرجامی این دعوا از پیش آشکار بود، زیرا طبق قانون هیچ ایالتی حق دخالت در امور انتخاباتی ایالت‌های دیگر را ندارد.

افزون بر این، تگزاس که به رأی‌گیری پستی ایراد می‌گیرد، هیچ اشاره نمی‌کند به ایالت‌هایی که به همین شیوه رأی دادند و ترامپ در آنها به پیروزی رسید.

ترامپ چند بار ابراز امیدواری کرده بود که دادگاه عالی شکست او در انتخابات را برطرف کند. در این نهاد عالی محافظه‌کاران دارای اکثریت قاطع هستند. سه تن از آنها را شخص ترامپ تعیین کرده است، که آخرین آنها ایمی کانی برت بود.

ترامپ تاکنون شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر را به طور رسمی قبول نکرده است. هیچ یک از شکایت‌های بیشماری که نزدیکان و طرفداران او اقامه کرده‌اند، به موفقیت نرسیده است.

  ناسا طرح اولیه تلسکوپ فضایی SPHEREx برای رمزگشایی از مه‌بانگ را تأیید کرد

روز ۲۰ ژانویه جو بایدن به عنوان ۴۶مین رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان