• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • خسرو آواز ایران در جوار فردوسی آرام گرفت

خسرو آواز ایران در جوار فردوسی آرام گرفت

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری محمدرضا شجریان در توس انجام گرفت. خسرو آواز ایران با حضور تعداد محدودی از هنرمندان و هوادارانش رهسپار خانه ابدی شد.

در این مراسم مردم به نشانه علاقه خود به مرحوم شجریان، برخی از نواها و اشعار خوانده شده توسط او چون «مرغ سحر ناله سرکن» و «ای ایران مرز پر گهر» را همخوانی کردند.

تغییر محل دفن
محل حفر شده پیشین برای دفن پیکر مرحوم شجریان نیز که در کنار آرامگاه مهدی اخوان‌ثالث قرار داشت، نامناسب تشخیص داده شده آنطور که ایرنا خبر داده است، صبح امروز مشاهده شد محل جدیدی با فاصله حدود ۲۰ متر از محل قبلی و نزدیکتر به آرامگاه فردوسی به این منظور حفر شد.

 

همایون شجریان: هزاردستان موسیقی را به خاک سپردیم
همایون شجریان در سخنانی کوتاه در مراسم خاکسپاری پدرش گفت: «هزار دستان موسیقی ایران را به خاک سپردیم و من به این مصرع شعر اشاره می‌کنم «به نام خداوند جان و خرد» همان‌طور که خرد، خرد خدایی است، جان هم، خدایی است.»

او در ادامه خطاب به مردمی که در مراسم شرکت کرده بودند، افزود: « ما آرامش و اعتبار خود را از شما مردم می‌گیریم، باعث همه صبر و شکیبایی ما شما هستید و از همه تشکر می‌کنم که با همه سختی‌های موجود در مراسم تشیع و تدفین استاد شجریان شرکت کردید.اگر این امکان وجود داشت، میلیون‌ها نفر از شما عزیزان می‌توانستند در این مراسم شرکت کنند، من به دستان شما بوسه می‌زنم.»

 

داریوش پیرنیاکان، سالار عقیلی، حامد بهداد، سهراب پورناظری، علی‌اکبر شکارچی، پوریا اخوان، زیدالله طلوعی، وحید تاج ، حسین ابریشام‌پور، مجتبی عسکری، حمیدرضا نوربخش، و طهمورث پورناظری برخی از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

  پیش بازی پرسپولیس-ماشین سازی: به دنبال قهرمانی زودهنگام

تولد شجریان روز ملی موسیقی شود
حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی که در مراسم خاکسپاری حاضر بود، در سخنانی پیشنهاد کرد که روز یکم مهر زادروز محمدرضا شجریان به عنوان روز ملی موسیقی در تقویم ثبت شود.

نوربخش گفت: «درخصوص شجریان چه می‌توان گفت، چرا که همه او را به خوبی می‌شناسند. ایشان فراتر از آواز و هنر ایران بود و بر تارک تاریخ ایران خواهد ایستاد. کمتر هنرمند و شخصیتی را در تاریخ می‌توان در کنار استاد شجریان نهاد که این‌گونه یک ملت را با خود همراه کند. وظیفه داریم فقدان استاد شجریان را به یکدیگر تسلیت بگوییم. استاد برکات فراوانی داشت. با رفتن شجریان یک ملت هم‌دل شدند. شجریان از ایران هم فراتر بود و به تمام فارسی‌زبانان تعلق داشت.»

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان