خروج یونان از گفت و گو با ترکیه به میانجیگری ناتو

«کریاکس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان از خروج رسمی این کشور از گفت‌وگوها و مذاکرات فنی با ترکیه که ناتو آن را میانجیگری کرده بود، خبر داد.

به رغم استقبال ترکیه از تلاش‌ و طرح ابتکاری ناتو برای گفت‌وگوی این کشور با یونان یک عضو دیگر ناتو، یونان اعلام کرد به دلیل «ادامه تهدیدات ترکیه» از این گفت‌وگو خارج می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، «کریاکس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان اعلام کرد: برای شروع گفت‌وگو بین کشورش و ترکیه، آنکارا ابتدا باید تهدیداتش علیه آتن را کنار بگذارد.

این مقام ارشد یونانی همچنین رسما خبر داد، یونان از مذاکرات و گفت‌وگوهای فنی با ترکیه که ناتو میانجی آن شده بود، رسما خارج شد.

اظهارنظر نخست‌وزیر یونان درباره خروج از مذاکرات فنی با ترکیه در شرایطی مطرح شد که پیشتر آنکارا ضمن استقبال از این گفت‌وگوها، از آتن خواسته بود از طرح ناتو برای گفت‌وگوها به منظور کاستن از تنش‌ها در دریای مدیترانه حمایت کند.

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد.

یونان با همراهی برخی کشورهای اروپایی ادعا دارند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

  سونی با برند «Airpeak» وارد بازار پهپادها می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان