حکم محرومیت خواهران منصوریان لغو شد

محرومیت سهیلا منصوریان از سوی کمیته استنیاف فدراسیون ووشوی ایران بخشوده و محرومیت خواهر او، شهربانو، هم به حالت تعلیق در آمد.

خبرگزاری ایرنا، شامگاه گذشته، ۱۹ آذرماه، خبر داد که کمیته استیناف فدراسیون ووشو محرومیت باقی‌مانده سهیلا منصوریان را با توجه به «تقاضای حاکی از تعهد برای عدم تکرار خطای گذشته» و فقدان سابقه محکومیت قطعی در رکن قضایی ووشو بخشیده است.

بر اساس این گزارش، محرومیت باقی‌مانده شهربانو منصوریان هم به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمده است.

شهربانو و سهیلا منصوریان، قهرمانان ووشوی زنان جهان، اواخر مردادماه امسال با حکم کمیته انضباطی از حضور در میادین ورزشی محروم شدند.

فدراسیون ووشوی ایران در پی شکایت مریم هاشمی علیه خواهران منصوریان جلسه تشکیل داد و اعلام کرد که شهربانو ۲۰ ماه و سهیلا ۸ ماه حق حضور در میادین ورزشی را ندارند.

خانم هاشمی که عضو سپاه نبی اکرم کرمانشاه است و به گفته خودش هفت بار در ملاقات با علی خامنه‌ای حضور داشته، به دلیل استفاده از هورمون نیروزا و غیرمجاز با چهار سال محرومیت از سوی فدراسیون جهانی مواجه شده است.

شهربانو منصوریان پس از اعلام رسمی دوپینگ مریم هاشمی گفته بود خواهرم سهیلا سه بار هاشمی را شکست داد، اما فدراسیون حقش را خورد.

او هم‌چنین علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش و رئیس پیشین فدراسیون ووشو، را به «سوء‌استفاده از قدرتش» متهم کرده و گفته بود: «دوپینگ‌ها را بعد از دو سال اعلام کردند به خاطر این‌که فدراسیونِ سال شوند. دو سال هم پاداش فدراسیونِ نمونه را گرفتند.»

این اظهار نظرها شکایت مریم هاشمی را به دنبال داشت.

در پی شکایت خانم هاشمی فدراسیون ووشو به موضوع «تخلف خواهران منصوریان در مجموعه ورزشی انقلاب و چیتگر، بازنشر آن در فضای مجازی و تشویش اذهان عمومی نسبت به فعالیت‌های فدراسیون ووشو از طریق اینستاگرام» اشاره و آن‌ها را به «اقدامات ضد منافع ملی» متهم کرد.

  وزیر دفاع آمریکا: می‌دانیم مسئول حمله به پایگاه عین‌الاسد کیست، قبل از پاسخ می‌خواهیم مطمئن شویم

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان