• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • حسن روحانی: در موقع مناسب، مسئولین مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد

حسن روحانی: در موقع مناسب، مسئولین مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز شنبه در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده در آبسرد دماوند، پاسخ به این واقعه را به «موقع مناسب» موکول کرد.

آقای روحانی گفت: «ملت و مسئولین کشور شجاع‌تر از این هستند که این جنایت را بی‌پاسخ بگذارند؛ در موقع مناسب، مسئولین مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد.»

محسن فخری‌زاده روز جمعه در بلواری در آبسرد دماوند در خارج از تهران هدف گلوله چند نفر قرار گرفت و جان باخت.

حسن روحانی در ادامه کشته شدن این مهره اصلی از برنامه هسته‌ای ایران در نزدیکی تهران را «دام توطئه» اسرائیل توصیف کرد و گفت:‌ «ملت ایران حکیم‌تر از این هستند در دام توطئه صهیونیست‌ها بیفتند؛ آنها در فکر ایجاد آشوب هستند؛ بدانند که دست آنها را از قبل خوانده‌ایم.»

این موضع‌گیری می‌تواند نشانه این باشد که حکومت ایران فعلا ترجیح می‌دهد این رخداد را بی‌پاسخ گذاشته و در انتظار تغییر رئیس جمهور در آمریکا بماند.

از محسن فخری‌زاده که یک افسر ارشد سپاه پاسداران است و نامش در لیست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد، به عنوان «مهره ای کليدی» و «مدیر ارشد» برنامه‌های هسته‌ای ایران نام برده می‌شد که از سال ۱۳۸۰ تاکنون در این زمینه نقش مهمی بر عهده داشت.

از او همچنین به عنوان «مرد مرموز برنامه اتمی ایران» یاد شده و یک بار نیز مجله فارین پالیسی نام او را در فهرست ۵۰۰ شخصیت قدرتمند جهان قرار داد.

  Duterte allies seek to dominate Philippine midterm polls

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان