• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • جواب آزمایش کرونا ۴ نفر در آمریکا پس از دریافت دو دوز واکسن مثبت اعلام شد

جواب آزمایش کرونا ۴ نفر در آمریکا پس از دریافت دو دوز واکسن مثبت اعلام شد

طبق اعلام مقامات بهداشتی، ۴ نفر در ایالت «اورگن» آمریکا پس از دریافت دو دوز واکسن با جواب مثبت آزمایش کرونا مواجه شدند.

این افراد اگرچه به کرونا مبتلا شده‌اند، اما علائمی ندارند یا علائم بسیار خفیفی را تجربه می‌کنند. سازمان بهداشتی این ایالت در چندین توییت چنین خبری را اعلام و به بررسی منشا آن اشاره کرده‌:

«ما در حال کار با شرکای بهداشت عمومی محلی و فدرال برای بررسی موضوع و همچنین تعیین منشا آن هستیم. توالی ژنتیکی در حال انجام است و انتظار داریم نتایج آن چندین روز دیگر از راه برسند.»

این سازمان بهداشتی واکسیناسیون این افراد را موفقیت‌آمیز اعلام کرده بود، بنابراین آن‌ها حداقل ۱۴ روز پس از دریافت دو دوز واکسن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. به گفته مقامات، احتمال مشاهده چنین مواردی در آینده همچنان وجود دارد و افرادی که پس از واکسیناسیون به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، علائم شدیدی را تجربه نمی‌کنند.

مقامات بهداشتی به این موضوع اشاره کرده‌اند که واکسن می‌تواند از ابتلا به موارد شدید کرونا جلوگیری کند:

«با توجه به اطلاعاتی که از واکسن‌های دیگر بیماری‌ها داریم و همچنین داده‌های اولیه از آزمایش‌های بالینی، متخصصان باور دارند که با واکسن کووید-۱۹ حتی اگر به این ویروس مبتلا شوید، از بروز علائم شدید جلوگیری می‌شود.»

در حالی چنین خبری منتشر شده که گونه‌های جدید کرونا باعث نگرانی زیادی میان مقامات کشورهای مختلف و همچنین سازندگان واکسن شده. برای مثال گونه‌ای از کووید-۱۹ که ابتدا در بریتانیا شیوع پیدا کرد، با سرعت بالایی در حال گسترش است و طبق گزارشی جدید، احتمالا تا ۷۰ درصد کشنده‌تر خواهد بود.

  ویروس کرونای آفریقایی و کرونای هندی در کمین ایران

در حالی که به نظر می‌رسد واکسن‌ها روی گونه بریتانیا کارایی دارند، گونه آفریقایی اثربخشی آن‌ها را کاهش می‌دهد. در همین راستا سازندگان به دنبال تولید تقویت‌کننده و همچنین بروزرسانی واکسن‌ها هستند. با این وجود شاید ویروس با جهش‌های مختلف بتواند از سیستم ایمنی و واکسن‌ها فرار کند، هرچند پژوهشگران می‌خواهد واکسنی برای مقابله با گونه‌های مختلف توسعه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان