جایزه خدمات داوطلبانه ریاست جمهوری ایالات متحده آمریكا

پروفسور دكتر سید سعید زمانیه شهری و پروفسور دكتر سونیا سید الحسینی

پروفسور دكتر سید سعید زمانیه شهری و پروفسور دكتر سونیا سید الحسینی

در سال ۲۰۰۳، شورای خدمات و مشارکت مدنی رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا، جایزه خدمات داوطلبانه ریاست جمهوری را برای به رسمیت شناختن نقش مهم داوطلبان در قدرت و هویت ملی آمریکا، تأسیس کرد. این جایزه از افرادی تجلیل می کند که خدمات آنها تأثیر مثبتی بر جوامع، در هر گوشه از ایالات متحده داشته و مشوّقی نیرومند برای سایرین میباشند. PVSA or President’s Volunteer Service Award، در هر دولتی ادامه یافته است و از داوطلبانی که از زمان و استعداد استثنایی خود برای حل برخی از سخت ترین چالش های پیش روی کشور ایالات متحده آمریكا استفاده می کنند، تجلیل می کند. این برنامه كه توسط Points of Light و با مشارکت AmeriCorps مدیریت می‌شود، به سازمان‌های گواهی‌دهنده اجازه می‌دهد تا استثنایی‌ترین رهبری داوطلبان خود را بشناسند.

جایزه خدمات داوطلبانه ریاست جمهوری ایالات متحده آمریكا ، به افرادی استثنایی که به سطح بالایی از داوطلبان و خدمات داوطلبانه متعهد هستند ، اعطا می گردد. این افراد خستگی ناپذیر، برای کمک به حل برخی از سخت ترین چالش های پیش روی جوامع خود و ملت آمریكا تلاش می کنند. این جایزه بسته به سطح خدمات ارایه شده ، دارای سه رتبه بندیست كه شامل مدالهای طلا ، نقره و برنز است.

اخیرا این جایزه برای اولین بار، به دو ایرانی نخبه و موفق از طرف ریاست جمهوری ایالات متحده آمریكا و كاخ سفید اعطا گردید. پروفسور دكتر سید سعید زمانیه شهری و پروفسور دكتر سونیا سید الحسینی، مفتخر به دریافت مدالهای طلای این جایزه گردیدند. این دو فرد استثنایی ، پزشك و استاد دانشگاه میباشند و علاوه بر فعالیت در زمینه تدریس ، عضو هیات تحریریه در بیش از ٤٠ مجله معتبر پزشكی كنگره ها و كنفرانس های علمی در زمینه پزشكی در سراسر دنیا و همچنین عضو كمیته برگزار كننده سمینارها، در سراسر دنیا هستند. این مدال‌ها، بواسطه فعالیت این دو فرد فرهیخته و كوشا در زمینه تدوین مطالب آموزشی و سایر فعالیت های داوطلبانه در صلیب سرخ ایالات متحده به آنها اعطا گردیده است.

  نذر و نیاز بی ثمر - سعید عرفان

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان