• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • تیم ملی ایتالیا با تساوی مقابل ایرلند شمالی راهی مرحله پلی آف شد

تیم ملی ایتالیا با تساوی مقابل ایرلند شمالی راهی مرحله پلی آف شد

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، شاگردان روبرتو مانچینی که در دیدار قبل فرصت پیروزی مقابل سوئیس را با هدر دادن یک پنالتی از دست دادند، امشب هم نتوانستند مقابل ایرلند شمالی به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل برسند و به این ترتیب، سوئیس با پیروزی ۴-۰ مقابل بلغارستان راهی جام جهانی شد.

فتح یورو ۲۰۲۰ اتفاقی بود که فوتبال ملی ایتالیا را یک بار دیگر به عنوان قدرت اول فوتبال اروپا معرفی کرد؛ لاجوردی پوشان از همان شروع کار، قدرتمندانه ظاهر شدند و در مرحله گروهی هر سه مسابقه خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند؛ آنها در ادامه همین روند را در پیش گرفته و موفق شدند با شکست دادن انگلیس، جام قهرمانی را بالای سر ببرند؛ شاگردان مانچینی بعد از این موفقیت بزرگ به رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برگشتند؛ جایی که باید برای حضور در قطر با تیم های سوئیس، ایرلند شمالی، بلغارستان و لیتوانی به رقابت می پرداختند.

ایتالیایی ها کار سختی برای صعود به جام جهانی از گروه C نداشتند و تنها رقیب جدی شان، سوئیس بود؛ تیمی که در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ با نتیجه سه بر صفر شکستش داده بودند. سوئیس بعد از اینکه به عنوان یکی از تیم های برترِ سوم راهی مرحله حذفی یورو شد، برد شیرینی مقابل فرانسه داشت اما در مرحله یک چهارم نهایی از اسپانیا شکست خورد. هواداران سوئیس که از نتایج تیم شان رضایت داشتند، منتظر بودند تا این تیم در مقدماتی جام جهانی هم مثل یورو قدرتمندانه ظاهر شود؛ آنها اما با توجه به حضور ایتالیا، شانس زیادی برای صدرنشینی تیم کشورشان قائل نبودند، حتی خوش بین ترین شان!

  تیم فوتبال تراکتور با قبول شکست برابر مس رفسنجان از مسابقات جام حذفی کنار رفت

شاگردان مانچینی اما در گروه سوم امتیازات حساسی را از دست دادند تا در شب پایانی با استرس به میدان بروند؛ استرسی که کاملا روی عملکرد آنها تاثیر منفی داشت و اتفاقی را رقم زد که حتی خوش بین ترین هواداران سوئیس هم انتظارش را نداشتند؛ آتزوری پیش از بازی آخر مرحله گروهی، هم امتیاز با سوئیس و با تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم در صدر جدول گروه بود و برای صعود مستقیم به جام جهانی به پیروزی در بازی با ایرلند شمالی نیاز داشت؛ البته نتیجه بازی سوئیس و بلغارستان هم در سرنوشت ایتالیایی ها تاثیر گذار بود؛ تاثیری که با توجه به تفاضل گل بهتر آنها، یک پیروی می توانست آن را بی اثر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان