• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • تپروت چیست و چه تاثیری بر آینده بیت کوین دارد؟

تپروت چیست و چه تاثیری بر آینده بیت کوین دارد؟

پیام جوان: به گزارش اقتصاد آنلاین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، به روزرسانی تپروت  به معنای حریم خصوصی و کارآیی بهتر در تراکنش‌ها است – و مهم‌تر از همه، پتانسیل قراردادهای هوشمند را که می‌توان برای حذف واسطه‌ها از تراکنش‌ها استفاده کرد، باز می‌کند.

الایس کیلین، موسس و یکی از مدیران شرکت استیل‌مارک اذعان کرد: “تپروت بسیار اهمیت دارد؛ زیرا فرصت‌های گسترده‌ای را برای کارآفرینانی که علاقه‌مند به توسعه کارایی بیت‌کوین هستند، ایجاد می‌کند.”

برخلاف به روزرسانی بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ – که به دلیل شکاف ایدئولوژیکی بحث‌برانگیز طرفداران را از هم جدا کرد، به عنوان “آخرین جنگ داخلی” یاد می‌شود – تپروت تا حدودی به این دلیل که تغییرات شامل بهبودهای نسبتا فزاینده در دستورالعمل‌‌ها بوده، تقریبا از حمایت جهانی برخوردار است.

چه چیزی در حال تغییر است

بخش بزرگی از تغییر بیت‌کوین مربوط به امضاهای دیجیتال بوده که مانند اثرانگشتی است که یک شخص در هر تراکنش از خود به جای می‌گذارد.

در حال حاضر، این رمزارز از چیزی به نام “الگوریتم امضای دیجیتال منحنی بیضوی” استفاده می‌کند، که امضایی را از رمزعبور خصوصی که کیف پول بیت‌کوین را کنترل می‌کند، ایجاد کرده و تضمین می‌کند که بیت‌کوین می‌تواند توسط مالک قانونی خرج شود.

به گفته آلخاندرو دلا تور، ماینر بیت‌کوین، تپروت امضاهای Schnorr را اضافه خواهد کرد که اساسا تراکنش‌های چندامضایی را غیرقابل خواندن می‌کند.

این به معنای ناشناسی بیشتر آدرس بیت‌کوین شما در بلاکچین عمومی نخواهد بود، اما تراکنش‌های ساده را از مواردی که پیچیده‌تر هستند و از چندین امضا تشکیل شده‌اند، غیرقابل تشخیص می‌کند.

در عمل، این به معنای حریم خصوصی بیشتر است؛ زیرا رمزعبورهای شما به اندازه زیادی در زنجیره قرار نمی‌گیرد. برندون اروناقی، مهندس ماینینگ بیت‌کوین که در حال حاضر شرکت Meow را اداره می‌کند، اظهار کرد: “شما تا حدودی می‌توانید هویت خود را پنهان کنید که این موضوع کمی بهتر است.”

  قیمت سکه در بازار امروز تهران - 28 تیر

قراردادهای هوشمند

این امضاهای پیچیده همچنین یک تغییر برای قراردادهای هوشمند، قراردادهای خوداجرا که روی بلاکچین وجود دارند، به شمار می‌روند. قراردادهای هوشمند از نظر تئوری می‌توانند برای هر نوع تراکنش، از پرداخت اجاره ماهانه تا ثبت نام خودرو، مورد استفاده قرار گیرند.

تپروت، قراردادهای هوشمند را از نظر فضایی که اشغال می‌کنند، ارزان‌تر و کوچک‌تر می‌کند. در حال حاضر قراردادهای هوشمند را می‌توان هم روی لایه پروتکل اصلی بیت‌کوین و هم روی شبکه لایتنینگ، یک پلتفرم پرداخت ساخته شده روی بیت‌کوین، که تراکنش‌های فوری را امکان‌پذیر می‌کند، ایجاد کرد. قراردادهای هوشمند اجرا شده روی شبکه لایتنینگ معمولا به تراکنش‌های سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر گفته می‌شود.

توسعه‌دهندگان قبلا شروع به ساخت روی لایتنینگ در پیش‌بینی به روزرسانی کرده بودند که قراردادهای بسیار خاص را امکان‌پذیر می‌کند.

فرد تیل، مدیرعامل ماینینگ رمزارز در ماراتن دیجیتال هولدینگز گفت: “مهمترین مساله برای تپروت، قراردادهای هوشمند است. این موضوع در حال حاضر محرک اصلی نوآوری در شبکه اتریوم به شمار می‌رود. قراردادهای هوشمند اساسا به شما این فرصت را می‌دهد که برنامه‌ها و کسب و کارها را روی بلاکچین بسازید.

از آنجا که برنامه‌نویسان بیشتری قراردادهای هوشمند را روی بلاکچین بیت‌کوین می‌سازند، بیت‌کوین می‌تواند به یک عامل اصلی در دنیای دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز تبدیل شود؛ اصطلاحی که برای توصیف برنامه‌های مالی طراحی شده به منظور حذف واسطه‌ها استفاده می‌شود.

اگرچه جامعه بیت‌کوین موافقت کرده که این به روزرسانی در ماه ژوئن را متوقف کند، خود عرضه تا ماه نوامبر انجام نشد. این تاخیر چند ماهه به گونه‌ای طراحی شده بود که زمان کافی برای آزمایش و کاهش احتمال بروز مشکل در طول به روزرسانی داده شود.

  رشد ارزش رمزارزهای برتر در بازار جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان