• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • تعویق یک ساله بازی های تیم ملی ایران

تعویق یک ساله بازی های تیم ملی ایران

قرار بود که تیم ملی ایران چهار بازی خود در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی را در ماه های مهر و آبان برگزار کند و به استقبال مرحله پایانی در سال ۱۴۰۰ خورشیدی برود اما روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال در بیانیه هایی جداگانه اعلام کردند که برای «محافظت از جان اهالی فوتبال» مسابقات تا زمان نامعلومی تعویق یافته اند و در تاریخ دیگری برگزار خواهند شد.

این در حالی است که جام جهانی قطر در زمستان ۱۴۰۱ خورشیدی برگزار خواهد شد و عملا زمان زیادی تا قرعه کشی این رقابت ها وجود دارد. با این حال روزنامه الاتحاد امارات به نقل از دبیرکل AFC نوشته که بازی ها در ماه های مارچ و ژوئن سال آینده میلادی برگزار می‌شود که مطابق با ماه های اسفند، فروردین، خرداد و تیر ماه است. یعنی بازی هایی که قرار بود تا تابستان جاری به پایان برسند دقیقا با یک سال تاخیر مواجه می‌شوند.

نکته جالب این است که شش ماه بعد مرحله پایانی به حالتی فشرده برگزار می‌شود و البته هفته های پایانی به سال ۲۰۲۲ میلادی کشیده خواهد شد. در مرحله مقدماتی هر تیم ۱۲ بازی خواهد داشت که در اسفند ۱۴۰۰ و فروردین، خرداد و تیرماه ۱۴۰۱ به انجام می‌رسند و دو سال بعد تیم های صعودکننده مشخص خواهند شد.

تیم ملی ایران باید با عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج دیدار کند و در صورت صعود به مرحله پایانی با پنج تیم دیگر هم گروه خواهد شد. نکته عجیب این که دو بازی پلی آف هم در منطقه آسیا وجود دارد که احتمالا در مرداد ماه و پیش از قرعه کشی برگزار می‌شوند تا قاره آسیا آخرین قاره ای باشد که نمایندگان خود را به فیفا معرفی می‌کند.

  دیپورت تیم پرورش اندام ایران از گرجستان!

* زمان مقرر برای برگزاری مسابقات مرحله اول مقدماتی: اسفند ۱۳۹۸ و فروردین، خرداد و تیرماه ۱۳۹۹
* بعد از تعویق نخست: مهر و آبان ۱۳۹۹
* پیش بینی رسانه های عربی (الاتحاد و الوطن) از زمان مرحله اول مقدماتی: اسفند ۱۳۹۹ و فروردین، خرداد و تیرماه ۱۴۰۰
* مرحله پایانی مقدماتی: اسفند ۱۴۰۰ و فروردین، خرداد و تیرماه ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان