• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • تعداد میلیاردرهای چینی از میلیاردرهای آمریکایی فراتر رفت

تعداد میلیاردرهای چینی از میلیاردرهای آمریکایی فراتر رفت

به نقل از اسپوتنیک، فهرست میلیاردرهای بین‌المللی هورون ۲۰۲۱ منتشر شد و نشان داد تعداد میلیاردرهای چینی از تعداد میلیاردرهای آمریکایی بیشتر شده است.

طبق گزارش هورون چین حالا دارای ۱٫۰۵۸ میلیاردر است، در حالی که تعداد میلیاردرهای آمریکایی به ۶۹۶ نفر رسیده است.

همچنین طبق این گزارش از ۶۱۰ میلیاردر جدید جهان ۳۱۸ نفر چینی هستند و تنها ۹۵ نفر آمریکایی هستند.

از سوی دیگر در بین ۱۰ شهر بزرگی که بیشترین میلیاردرهای جهان را در خود دارند ۶ شهر چینی هستند. بیشترین تعداد میلیاردر جهان برای ششمین سال متوالی در شهر پکن به ثبت رسید. این شهر خانه ۱۴۵ میلیاردر جهان است.

شانگهای با ۱۱۳ میلیاردر در رتبه دوم، شن‌زن با ۱۰۵ میلیاردر در رتبه چهارم و هنگ‌کنگ با ۸۲ میلیاردر در رتبه پنجم قرار دارند. شانگهای در این فهرست جدید از نیویورک که دارای ۱۱۲ میلیاردر بود جلو زد و نیویورک را به رتبه سوم فرستاد.

رابرت هوگرف، رئیس مؤسسه هورون و محقق ارشد این مؤسسه گفت: در سال گذشته علی‌رغم بحران مالی ناشی از کرونا، با تسهیلات دولت‌ها که باعث شد بازارهای سهام رشدی بی‌رویه داشته باشند، در هر هفته شاهد ایجاد ۸ میلیاردر جدید بودیم که چنین میزان تولید ثروت بی‌سابقه بوده است.

طبق این فهرست جدید، آسیا ۵۱ درصد میلیاردرهای جهان و ۴۵ درصد کل ثروت جهان را به خود اختصاص داده در حالی که آمریکای شمالی ۲۴ درصد میلیاردرها و ۳۳ درصد ثروت جهان را در اختیار دارد.

  دمینوی ریزش در بازار سکه

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان