تعداد جان‌باختگان کرونا در شبانه‌روز گذشته ۴۲۳ نفر

بر اساس آخرین آمار رسمی کرونا در ایران، تعداد جان‌باختگان در یک شبانه‌روز گذشته ۴۲۳ نفر و تعداد مبتلایان جدید نیز ۹ هزار و ۴۵۰ نفر اعلام شد.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز ‌شنبه، ۱۷ آبان، اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته با جان باختن ۴۲۳ نفر دیگر از مبتلایان، آمار رسمی کل قربانیان کووید ۱۹ به ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری همچنین از شناسایی ۹ هزار و ۴۵۰ نفر بیمار جدید در این مدت خبر داد. به این ترتیب مجموع کل مبتلایان به ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه از بستری شدن سه‌ هزار و ۷۰ بیمار جدید در این مدت خبر داد، اما برخلاف روزهای پیشین از ارائه آمار بیمارانی که در «وضعیت شدید» به سر می‌برند، خودداری کرد.

آمارهای رسمی وزارت بهداشت همواره محل تردید و ابهام بوده و آمار واقعی تا چهار برابر آمار رسمی برآورد شده است.

به گفته نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران، رقم واقعی عدد مبتلایان به کرونا در ایران «خیلی بزرگ‌تر از عددی است که در حال حاضر به‌عنوان تعداد موارد ابتلا مطرح می‌شود.»

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران هم به‌تازگی گفت که آمار مرگ‌ومیر «حداقل سه برابر آماری» است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

رئیس کمیته سلامت در شورای شهر تهران امروز راه‌ حل کاهش آمار مبتلایان و متوفیان را اتخاذ تصمیمات «جدی» و «سریع» از جمله تعطیلی حداقل دوهفته‌ای تهران عنوان کرد و از جان باختن ۱۷ هزار و ۷۵۴ نفر در پایتخت به دلیل ابتلا به کرونا در ماه‌های گذشته خبر داد.

  'Menstruation mentors' promote self-care during periods

بر اساس آمار ناهید خداکرمی تقریبا نیمی از جان‌باختگان کرونا در کشور به تهران تعلق دارند.

با وجود هشدار بسیاری از مسئولان و کارشناسان درباره وضعیت کرونا در تهران و لزوم تعطیلی دوهفته‌ای، دولت تاکنون در برابر این درخواست مقاومت کرده،‌ اما در چند مرحله محدودیت‌هایی را از ابتدای آبان‌ماه اعلام کرده است.

در تازه‌ترین اقدام، رئیس جمهور ایران از کاهش ساعت کار برخی مشاغل به شش بعدازظهر در تهران، مراکز استان‌ و شهرهای پرجمعیت از روز سه‌شنبه، ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر خبر داد.

در حال حاضر به جز استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان، و سیستان‌وبلوچستان که در وضعیت «نارنجی و زرد» قرار دارند، ۲۷ استان دیگر کشور در وضعیت «قرمز» به سر می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان