ترامپ: مایلم رهبران ایران با من تماس بگیرند

رئیس جمهوری آمریکا همزمان با افزایش تنش بر سر برجام بار دیگر برای گفت‌وگو با سران جمهوری اسلامی ابراز آمادگی کرد. به ادعای دونالد ترامپ، وزیر خارجه پیشین آمریکا به مقام‌های تهران می‌گوید با ترامپ تماس نگیرند.رئیس جمهوری آمریکا امروز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت (نهم مه) در واشنگتن بار دیگر اعلام کرد که آماده است با سران جمهوری اسلامی مذاکره کند. دونالد ترامپ گفت که او انتظار دارد کادر رهبری جمهوری اسلامی با او تماس بگیرد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

او در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: “آنچه علاقه دارم در ارتباط با ایران ببینم این است که با من تماس بگیرند.» او تأکید کرد که آمریکا نمی‌خواهد جمهوری اسلامی به تسلیحات هسته‌ای دست یابد.

دونالد ترامپ ادعا کرد که جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا با مقام‌های جمهوری اسلامی در تماس بوده و به آنها گفته که “تماس نگیرند.”

او کری را به نقض قانون لوگان متهم کرد؛ قانونی که شهروندان غیر مسئول در آمریکا را از مذاکره با دولت‌های خارجی منع می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد: “آنها [سران جمهوری اسلامی] بایست تماس بگیرند و اگر این کار را کنند، با آنها صحبت می‌کنیم.»

دونالد ترامپ همزمان از اقدامات دولت خود در اعزام ناو هواپیمابر و بمب‌افکن به منطقه خلیج فارس دفاع کرد و مدعی شد که رفتار ایران “بسیار تهدیدآمیز» بوده است. او گفت که کشورش اطلاعاتی در دست دارد که “برای شما حتی قابل تصور هم نیست.» او به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره احتمال درگیری نظامی ایالات متحده با ایران ابراز امیدواری کرد که کار به درگیری نکشد: “ما نمی‌خواهیم به ایران آسیب برسانیم. من می خواهم که آنها بزرگ و قوی باشند و اقتصادی قدرتمند داشته باشند.» او گفت: “می‌توانیم به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم.»

  شورای امنیت سازمان ملل، خواهان توقف فوری و طولانی مدت جنگ با اهداف بشردوستانه در سراسر نوار غزه شد

مجید تخت روانچی: پنجره دیپلماسی بسته نیست

مقام‌های جمهوری اسلامی تا به حال به تمایل دونالد ترامپ برای مذاکره به صورت رسمی واکنش مثبت نشان نداده‌اند. دولت جمهوری اسلامی اما بارها تأکید کرد که راه مذاکره با تهران باز است.

از جمله نماینده ایران در سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه “پی بی اس” با اشاره به تحولات روزهای اخیر درباره برجام گفت که “پنجره دیپلماسی بسته نیست.” مجید تخت روانچی گفت: “برای ما گزینه‌ای جز این نماند که اعلام کنیم که ظرف ۶۰ روز اجرای بخش‌هایی از برجام را متوقف می‌کنیم. البته معتقدیم که پنجره دیپلماسی بسته نشده و ما آماده گفت‌و‌گو با شرکای خود در برجام هستیم و باید دید که نتیجه این مذاکرات چه خواهد شد.»

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای خطاب به کشورهای باقی‌مانده در برجام مهلتی ۶۰ روزه برای عملیاتی‌کردن تعهدات این کشورها به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی تعیین کرده است. اروپا این ضرب‌الاجل را رد کرده است.

Read more here:: ترامپ: مایلم رهبران ایران با من تماس بگیرند

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان