• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ترامپ رسما نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد

ترامپ رسما نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد

حزب جمهوری‌خواه آمریکا در گردهمایی مجازی خود، دونالد ترامپ را به‌طور رسمی به عنوان نامزد حزب برای انتخابات ریاست‌ جمهوری معرفی کرد.

البته معرفی آقای ترامپ به‌عنوان نامزد حزب از قبل مشخص بود و نمایندگان حزب در جریان کنوانسیون ملی در شارلوت، ایالت کارولینای شمالی، در پی چند سخنرانی با آرای گسترده خود آن را تائید کردند.

دونالد ترامپ در این کنوانسیون که در مقیاس کوچک‌تری نسبت به گذشته برگزار شده، با انتقاد از رای‌گیری پـُستی، در مورد بی‌عیب و نقص بودن انتخابات ماه نوامبر ابراز تردید کرده است.

انتظار می‌رود رای دادن با استفاده از آرای ارسالی توسط پست، به‌دلیل همه‌گیری ناشی از کووید-۱۹ در سال جاری بسیار معمول‌تر از گذشته انجام شود.

کارشناسان مستقل در امور مربوط به امنیت رای‌گیری می‌گویند تقلب‌های انتخاباتی در ایالات متحده نادر هستند.

آقای ترامپ در کنوانسیون جمهوری‌خواهان گفته «تنها راهی که آن‌ها می‌توانند این انتخابات را از ما بگیرند، وقتی‌ خواهد بود که انتخابات تقلبی باشد». او سپس افزوده «ما در این انتخابات پیروز می‌شویم».

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز بار دیگر به‌عنوان معاون نامزد ریاست‌جمهوری در انتخابات نوامبر برگزیده شد.

کنوانسیون جمهوری‌خواهان و مراسم مربوط به آن چهار روز طول می‌کشد و دربرگیرنده مجموعه‌ای برنامه‌های مجازی و زنده است.

بنا بر نظرسنجی‌های سراسری در آمریکا جو بایدن، رقیب دمکرات ترامپ، بین هشت تا ۱۰ درصد از او پیش است. رئیس‌جمهوری ایالات متحده که با انتقادهای ناشی از نحوه مدیریت مقابله با همه‌گیری، وضعیت اقتصادی و تنش‌های ناشی از مسائل نژادی روبه‌رو است، تلاش خواهد کرد تا از فرصت‌ها استفاده کرده و انگیزه رای‌دهندگان را بازسازی کند.

  تهران اقدام آمريكا در تحريم بخش فلزات ایران را «شدیدا» محكوم کرد

دونالد ترامپ روز دوم شهریور ماه به شبکه خبری فاکس گفته بود «فکر می‌کنم شاهد یک چیز خیلی مثبت و برانگیزنده خواهیم بود، این همان چیزی‌ست که من دوست دارم» رخ بدهد.

انتظار می‌رود جمهوری‌خواهان به حملات خود به دمکرات‌ها ادامه دهند. کنوانسیون دمکرات‌ها برای معرفی جو بایدن به عنوان نامزد این حزب در هفته گذشته برگزار شد و در آن ترامپ مورد انتقادهای گسترده قرار گرفت. دمکرات‌ها در تلاش هستند نشان دهند حزبی متنوع از کارگران، مهاجران، زنان و یا اقلیت‌ها هستند.

جیسون میلر، مشاور ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ، به شبکه ان‌بی‌سی گفته گردهمایی دمکرات‌ها «جشنواره عظیم شکوه و شکایت» از سوی حزبی بود «که هیچ چشم‌اندازی از آینده ندارد».

منبع: https://www.radiofarda.com/a/republicans-nominate-trump-to-take-on-biden-in-november/30801083.html

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان