• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • تحقیر تاریخی بارسلونا با دریافت ۸ گل از بایرن مونیخ

تحقیر تاریخی بارسلونا با دریافت ۸ گل از بایرن مونیخ

تیم فوتبال بایرن مونیخ با پیروزی خیره‌کننده و ناباورانه ۸-۲ مقابل بارسلونا راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد.

کیکه ستین سرمربی بارسلونا که سالی بدون جام را سپری کرد، نتیجه را «فوق‌العاده دردناک» دانست و گفت: «غرق شدیم. مونیخی‌ها شگفت زده‌مان کردند».

این نخستین بار است که تیمی در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات موفق به ثبت هشت گل می‌شود و متقابلاً تیمی که هشت گل دریافت می‌کند!

آخرین باری که بارسلونا در یک مسابقه ۸ گل خورد، سال ۱۹۴۶ بود که در جام حذفی اسپانیا مغلوب سویا شد.

با تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا و به‌خاطر همه‌گیری کووید-۱۹، مسابقات این مرحله و مراحل بعدی، به صورت متمرکز در لیسبون پرتغال برگزار می‌شود. ضمن اینکه دیدارها رفت و برگشت نخواهد بود و به صورت تک‌مسابقه است.

به این ترتیب پس از ناکامی رئال مادرید در مرحله یک‌هشتم مقابل منچسترسیتی، والنسیا مقابل آتالانتا و شکست آتلتیکو مادرید در یک‌چهارم مقابل لایپزیک، بارسلونا هم با شکستی سنگین از بایرن مونیخ از گردونه رقابت‌ها بیرون رفت.

هر چهار تیم قدرتمند و بلندآوازه اسپانیایی ناکام ماندند. در حالیکه لایپزیک و بایرن مونیخ از آلمان به نیمه نهایی رسیده‌اند.

از سال ۲۰۰۶ تاکنون برای نخستین بار است که نه لیونل مسی و نه کریستیانو رونالدو در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور نخواهند داشت.

در سایر دیدارها پاری سن ژرمن در حالی که تا نودمین دقیقه با یک گل از آتالانتا عقب بود، دو گل به ثمر رساند تا صعودی رویایی به جمع چهار تیم برتر داشته باشد.

آخرین تیم از مرحله نیمه نهایی پس از دیدار منچسترسیتی و المپیک لیون مشخص خواهد شد. لیونی‌ها با حذف یوونتوس در مرحله قبلی شگفتی آفریدند. ضمن اینکه باعث پایان همکاری یووه با مائوریتسیو ساری سرمربی این تیم شدند.

  پرداخت پاداش معوقه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از سه مسابقه قبلی تیم ملی در مرحله انتخابی رقابت‌های جام جهانی

در دیدار بایرن مونیخ و بارسلونا توماس مولر، ایوان پریشیچ، سرژ گنابری، جاشوا کیمیچ، روبرت لواندوفسکی و فیلیپه کوتینیو (دو بار) برای بایرن موفق به گلزنی در برابر سنگربان آلمانی بارسلونا شدند.

در طرف مقابل، گل به‌خودی دیوید آلابا و یک گل هم از لوئیس سوارز وارد دروازه مانوئل نویر شد.

از شوخی‌های ترند شده در شبکه‌های اجتماعی، دو گل کوتینیو به تیم سابقش است. بارسا این بازیکن برزیلی را ۱۴۲ میلیون یورو از لیورپول خریده بود.

بسیاری نیز این نتیجه تاریخی را با شکست ۷-۱ آلمان مقابل برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴ مقایسه می‌کنند. جالب اینکه مانوئل نویر، جروم بواتنگ و توماس مولر هم در آن شکست خرد کننده حضور داشتند و هم در این پیروزی بی‌سابقه.

میانگین سنی بارسلونا در شب شکست مقابل بایرن، یک ماه کمتر از ۳۰ سال است. مسن‌ترین ارنج این تیم در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای که با این نتیجه، ضرورت تحول در ترکیب بارسا را یادآور شدند.

جرارد پیکه مدافع بارسا نتیجه را «شرم‌آور» خواند و گفت: باشگاه باید از هر لحاظ تغییر کند. اگر لازم باشد می‌روم تا خون تازه‌ای به تیم تزریق شود.

آبی و اناری‌ها امسال در لالیگا، سوپرکاپ و کوپا دل ری ناکام ماندند و از لیگ قهرمانان نیز کنار رفتند.

بارسا در میانه فصل ارنستو والورده را برکنار کرد. کسی که موفق به فتح چهار جام شده بود اما جانشینش هیچ موفقیتی کسب نکرد.

از سال ۲۰۰۸ برای نخستین بار است که بارسلونا در طول یک فصل فوتبالی موفق به کسب هیچ جامی نشود. آن فصل فرانک رایکارد هلندی سرمربی بارسا بود.

  ابراز امیدواری پرهام مقصودلو برای به دست آوردن مدال

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان