تجربه حسی فوق‌العاده با کفش هوشمند اپل

گفته می‌شود اپل در حال کار بر روی هدست واقعیت مجازی(VR) خود است و اخبار حق ثبت اختراع جدید این شرکت نیز نشان می‌دهد که این دستگاه خواهد توانست با سایر دستگاه‌ها از جمله کفش‌های هوشمند این شرکت جفت شود.

به نقل از دیلی میل، این غول فناوری اخیراً حق اختراع “کفش هوشمند”(smart footwear) را دریافت کرده است که تجربه یک حس بی‌نظیر را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد چرا که این کفش‌ها در حالی که کاربران در دنیای مجازی مشغول فعالیت هستند، بازخورد لمسی را به پای کاربر می‌فرستد. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که این اختراع شبیه یک جوراب یا کفش است که می‌تواند احساسات مختلفی مانند احساس گرما یا سرما را با استفاده از آهن رباالکتریکی به مناطق مختلف منتقل کند.

انتظار می‌رود اپل سال آینده هدست واقعیت مجازی ۱۰۰۰ دلاری خود را روانه بازار کند. در گزارش منتشر شده درباره این ثبت اختراع آمده است که این دستگاه هوشمند می‌تواند همانند یک وسیله جانبی بازی واقعیت مجازی عمل کند تا کاربر حس بهتری را تجربه کند.

این حق اختراع که ممکن است یک کفش یا جوراب باشد احساسات مختلفی مانند سرما همانند هنگام راه رفتن روی زمین کاشی کاری شده یا حس گرما مثل قدم زدن در ساحل در یک روز آفتابی را به کاربر منتقل کند.

اجزای خروجی فناوری لمسی شامل اجزای پیزوالکتریک، اجزای پلیمر الکترواکتیو، محرک‌های آهنربای الکتریکی و سایر اجزای دیگر خواهند بود. پلیمرهای الکترواکتیو پلیمرهایی هستند که هنگام تحریک توسط یک میدان الکتریکی، تغییر اندازه یا شکل را نشان می‌دهند. در ادامه توضیحات آمده است که نیروی حاصل از پاهای کاربر ویژگی بازخورد لمسی را فعال خواهد کرد.

  رکورد چند ساله بالاترین آمار فیلترینگ در مدت یک هفته در روسیه شکست

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان