بیت کوین در آستانه ۶۰ هزار دلاری شدن

بیت کوین در ادامه روند صعودی خود موفق به عبور از تراز ۵۶ هزار دلاری شد.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، شرکت آرگو بلاک چین که یکی از شرکت های بزرگ استخراج ارزهای دیجیتالی به شمار می رود در قراردادی که کمتر نظیر آن وجود داشته است ۳۲۰ هکتار زمین در غرب ایالت تگزاس آمریکا خریداری کرده که قرار است در آن تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتالی نصب و فعال شوند. انتظار می رود برق مورد نیاز فعالیت این مزرعه عظیم چیزی در حدود ۲۰۰ مگاوات باشد که آن را تبدیل به کی از بزرگ ترین مراکز استخراج جهان خواهد کرد.

یک بانک آلمانی به نام دونر- رویشل که در هامبورگ مستقر است، به نخستین بانک این کشور تبدیل شد که امکان خرید و نگهداری ارزهای دیجیتالی را برای مشتریانش فراهم کرده است. همچنین شرکت نروژی اکر اسا که بیشتر در حوزه نفت و گاز فعال است هم اعلام کرد ۵۸ میلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری و یک واحد مخصوص به این ارزها را هم در شرکت خود ایجاد خواهد کرد.

در ادامه ورود شرکت های سرمایه گذاری به بازار ارزهای دیجیتالی، کمپانی چینی میتو نیز اعلام کرد ۴۰ میلیون دلار در این بازار سرمایه گذاری کرده است. از این مبلغ ۱۷.۹ میلیون دلار صرف خرید بیت کوین و ۲۲.۱ میلیون دلار هم صرف خرید اتریوم شده است. شرکت کوین فلیپ نیز در آمریکا اعلام کرد که امکان پشتیبانی از رمزارز دوج کوین در خودپردازهای این شرکت فراهم شده است. پیش از این حدود ۱۸۰۰ دستگاه این شرکت از بیت کوین پشتیبانی می کردند.

  قیمت جهانی طلا به ۱۷۸۴ دلار در هر اونس رسید

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۷۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۵۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۶۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۲ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان