بررسی سریع‌تر مجوز واکسن مدرنا در اروپا

به گفته مقام‌های آژانس دارویی اروپا (EMA) در آمستردام، این نهاد تا ششم ژانویه در مورد تایید واکسن شرکت دارویی مدرنا تصمیم خواهد گرفت. این شش روز زودتر از تاریخی است که پیشتر تعیین شده بود. داروسازی آمریکایی مدرنا (Moderna) پنج‌شنبه ۱۷ دسامبر آخرین داده‌های مربوط به واکسن خود را در اختیار این آژانس قرار داد که زودتر از موعدی بود که انتظار می‌رفت.

آژانس دارویی اروپا (EMA) درباره اطلاعات ارائه شده از سوی مدرنا گفته است که این بسته حاوی «داده‌های ویژه‌ای برای تولید واکسن مدرنا در بازار اتحادیه اروپاست.» این آژانس تاکید کرده است که در ارزیابی‌ علمی این داده‌ها و بررسی میزان ایمنی و اثربخشی واکسن مدرنا نهایت دقت انجام خواهد شد

واکسیناسیون در همه کشورهای اتحادیه اروپا هم‌زمان آغاز نمی‌شود

با انتقال آخرین بسته اطلاعات مربوط به واکسن مدرنا به آژانس دارویی اروپا، این واکس احتمالا دومین واکسنی خواهد بود که برای مقابله با کرونا وارد بازار اروپا می‌شود. اتحادیه اروپا درباره واکسن شرکت فایزر- بیون‌تک روز دوشنبه آینده تصمیم خواهد گرفت و به محض این که چراغ سبز داده شود، واکسیناسیون شهروندان این اتحادیه آغاز خواهد شد.

واکسیناسیون شهروندان آلمان از ۲۷ دسامبر شروع خواهد شد، در برخی کشورهای اتحادیه اروپا به فاصله کوتاهی از ۲۸ یا ۲۹ دسامبر و در هلند هشتم ژانویه سال آینده. اریک مامر، سخنگوی کمیسیون اروپا درباره تفاوت تاریخ شروع واکسیناسیون در کشورهای اروپایی گفته که مهم نیست که همه در یک روز کار را آغاز کنند، بلکه مهم شروع هماهنگ است.

تحویل ۲۰۰ میلیون دوز واکسن شرکت دارویی نواواکس (Novavax)

کمیسیون اروپا عصر روز پنج‌شنبه اعلام کرد که مذاکرات مقدماتی را با شرکت دارویی نواواکس (Novavax) در مورد تحویل ۲۰۰ میلیون دوز واکسن به پایان رسانده است. این میزان واکسن توانایی اتحادیه اروپا در تامین نیازهای شهروندان این اتحادیه را بازهم افزایش می‌دهد. واکسن Novavax در مرحله سوم آزمایش است.

  وزیر دفاع اسرائیل: اسرائیل تدارکات لازم برای پاسخ به هر سناریویی که ایران در پیش بگیرد را کامل کرده است

کمیسیون اروپا تاکنون قرارداد تامین شش واکسن را بسته است. علاوه واکسن فایزر- بیون‌تک و مدرنا، واکسن‌شرکت‌های آسترازنکا، سانوفی جی اس کا (Sanofi-GSK)، شرکت دارویی بلژیک یانسن فارماسوتیکا (Janssen Pharmaceutica) و شرکت دارویی کورواک (Curevac) در فهرست اتحادیه اروپا دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان