• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • با رد تجدیدنظرخواهی حکم ۱۲ سال حبس هنگامه شهیدی تایید شد

با رد تجدیدنظرخواهی حکم ۱۲ سال حبس هنگامه شهیدی تایید شد

هنگامه شهیدی عضو حزب اعتماد ملی با رد تجدیدنظرخواهی حکمش مجموعا به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد که ۷ سال و نیم آن قابل اجراست. اتهام او فعالیت تبلیغی علیه نظام و افترا و توهین و نشر اکاذیب عنوان شده است.مصطفی ترک همدانی وکیل هنگامه شهیدی از رد درخواست تجدیدنظرخواهی موکلش از سوی دادگاه تجدیدنظر تهران خبر داده است. او به خبرگزاری ایسنا گفته با رد این درخواست، خانم شهیدی به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، “اقدام علیه امنیت ملی” و “توهین و نشر اکاذیب” مجموعا به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده که هفت سال و نیم آن قابل اجراست.

هنگامه شهیدی، عضو حزب اعتماد ملی و مشاور سابق مهدی کروبی در امور زنان، پنجم تیر ۹۷ در کیش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. چند ماه پس از بازداشت او در آذرماه همان سال وبسایت مشرق، نزدیک به سپاه پاسداران، از تلاش هنگامه شهیدی برای آزادی حمید باقری درمنی معروف به “سلطان قیر” و گرو گذاشتن سند یک زمین ۵۰۰ هزار مترمربعی برای آزادی او خبر داد.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

مصطفی ترک همدانی وکیل خانم شهیدی نسبت به انتشار محتویات پرونده موکلش که هنوز به اطلاع او نرسیده بود انتقاد کرد.

هنگامه شهیدی در این پرونده به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس، دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و فعالیت‌های مجازی و مطبوعاتی و نیز ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

خانم شهیدی در سال‌های ۸۸ و ۹۶ نیز دستگیر شده بود. پس از دستگیری دوم که شش ماه طول کشید، او در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، دادستان تهران را به “کینه‌توزی شخصی” با خودش متهم کرد. علت این بازداشت هیچگاه رسما اعلام نشد اما خانم شهیدی نوشته بود که دادستان او را بدون هیچ مدرکی به ارتباط با کانال خبری “آمدنیوز” متهم کرده بود.

  Opinion: Roman Bürki's transformation crucial for Dortmund title hopes

Read more here:: با رد تجدیدنظرخواهی حکم ۱۲ سال حبس هنگامه شهیدی تایید شد

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان