• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ایران پرداخت پول به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی را تکذیب کرد

ایران پرداخت پول به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید گزارش‌هایی که درباره پرداخت پول توسط ایران به گروه طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی منتشر شده، «سراسر کذب» است.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد گفت این گزارش «فضاسازی» برای «سرپوش گذاشتن بر خطای محاسباتی آمریکا» در افغانستان است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز گذشته بر اساس اسناد نهاد‌های امنیتی آمریکا گزارش داد که حکومت ایران برای حمله به اهداف آمریکایی در افغانستان به پیکارجویان طالبان پاداش داده است.

طبق این اسناد، ایران برای حمله پیکارجویان به پایگاه بگرام در روز ۱۱ دسامبر سال گذشته به شبکه حقانی پول داده‌اند، رخدادی که به مرگ دو غیر نظامی انجامید و بیش از ۷۰ زخمی بر جای گذاشت که دو نفر آنها نیروهای نظامی آمریکا بودند.

به نوشته سی‌ان‌ان، این فعالیت‌ها در تصمیم آمریکا برای عملیات علیه قاسم سلیمانی نقش داشت و دولت آمریکا برای ممانعت از ضربه زدن به مذاکرات صلح با طالبان که در قطر جریان داشت و در ماه فوریه به امضاء توافق منجر شد، تصمیم گرفت حمله به قاسم سلیمانی را در ماه مارس (فرودین) انجام دهد.
حدود یک ماه پس از حمله به پایگاه هوایی بگرام قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد.

منبع: https://www.radiofarda.com/a/30790294.html

  مرکل وزیر دفاعش را توبیخ کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان