• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ایران تحریم صنایع فلزی را “مغایر اصول روابط بین‌الملل” خواند

ایران تحریم صنایع فلزی را “مغایر اصول روابط بین‌الملل” خواند

وزارت خارجه جمهوری اسلامی تحریم صنایع فلزی ایران را مغایر تعهدات بین‌المللی دانسته است. این تحریم‌ها صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را هدف گرفته‌اند. آمریکا اعلام کرده بود که تحریم‌های تازه‌ای در راه است.وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت (نهم مه) تحریم صنعت فلزات از سوی آمریکا را محکوم کرد. خبرگزاری ایرنا به نقل از عباس موسوی نوشت: “این اقدام ایالات متحده مغایر تعهدات بین‌المللی این رژیم بوده و موجبات مسئولیت بین‌المللی آن را فراهم خواهد آورد.»

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تحریم‌های جدید آمریکا را هم “مغایر اصول و قواعد اساسی روابط بین‌الملل” ارزیابی کرده و آنها را “مشخصا مغایر تعهدات بین‌المللی ناشی از منشور ملل متحد، بیانیه‌های الجزایر، معاهده مودت و قرار دیوان بین‌المللی دادگستری” دانسته است.

موسوی مدعی شده است که آمریکا به دلیل “اعمال متخلفانه” باید از طرق قضایی پاسخگو باشد و “مسئولیت جبران خسارات وارده بر عهده رژیم آمریکا” خواهد بود.

تحریم بخش فولاد و صنایع معدنی ایران توسط آمریکا

واکنش ایران به تحریمی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت (۸ مه) اعلام کرده است. بر اساس آن صادرات صنایع فلزی و صنایع معدنی ایران تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار می‌گیرد. این تحریم‌ها صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را هدف گرفته‌اند.

طبق گفته مقامات کاخ سفید تحریم صنایع فولاد و معدنی ایران آخرین اقدام این کشور نخواهد بود. آمریکا تهدید کرده است که در صورتی که تهران رفتار خود را به طور “اساسی” تغییر ندهد، باید در انتظار اقدامات شدیدتر آمریکا باشد.

  Lebanon calls on Iran to release citizen who is US resident

بنا بر اعلام کاخ سفید، ده درصد درآمد جمهوری اسلامی از صادرات غیرنفتی از طریق صنایع فلزی تأمین می‌شود.

ساعتی پیش از اعلام رسمی تحریم صنایع فلزی ایران، تیم موریسون، دستیار ویژه دونالد ترامپ و مدیر ارشد امور سلاح‌های کشتار جمعی و دفاع بیولوژیک، در کنفرانسی در واشنگتن گفته بود که کار آمریکا در رابطه با تحریم‌های ایران “تمام نشده است». او اضافه کرده بود: “انتظار می‌رود به زودی تحریم‌های بیشتری در راه باشد. خیلی زود».

این تحولات پس از آن رخ داد که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای خطاب به کشورهای مشارکت کننده در مذاکرات هسته‌ای، از تعلیق اجرای برخی از تعهدات پیش‌بینی‌شده در برجام خبر داد.

Read more here:: ایران تحریم صنایع فلزی را “مغایر اصول روابط بین‌الملل” خواند

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان