• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • اپل در فکر ساخت کیبورد مک با کلیدهای مجهز به نمایشگر است

اپل در فکر ساخت کیبورد مک با کلیدهای مجهز به نمایشگر است

اپل در حال بررسی امکان ساخت صفحه کلید جدیدی برای کامپیوترهای مک است که لیبل‌های آن بسته به نیاز کاربر به شکل پویا تغییر می‌کنند.

پتنت جدید اپل در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) نشان می‌دهد که این شرکت به فکر توسعه کیبورد با لیبل‌های متغیر برای کامپیوترهای مک است. کلیدهای این کیبورد دارای نمایشگر احتمالاً LED هستند که به مدار کنترل کننده کیبورد وصل بوده و ممکن است از جنس شیشه، سرامیک، فلز، پلیمر و حتی مواد کریستالی مثل یاقوت باشند.

در ادامه گزارش آمده که تمام کلیدهای این کیبورد قابلیت «پیکربندی دوباره» با لیبل‌های مدنظر کاربر را دارند. برای مثال می‌توان لیبل دکمه‌ها را برای نمایش حروف زبان‌های مختلف تغییر داد و یا به طور موقت چینش استاندارد کلیدها را برای بازی کردن تغییر داد و کلیدهای دارای لیبل برای کارهای دلخواه درون بازی تعریف کرد.

علاوه بر این کلیدها به لطف بهره مندی از نمایشگر دارای قابلیت «بازخورد بصری» هستند و می‌توان وضعیت فعلی هر کدام از آن‌ها مثل قرار گرفتن در وضعیت حروف بزرگ و کوچک و یا فعال بودن قابلیتی خاص در بازی‌ها را فهمید. تصاویر پتنت نشان می‌دهند که این کیبورد تطبیق پذیر قابلیت بکارگیری در لپ تاپ‌ها و همچنین به شکل جداگانه برای کامپیوترهای دسکتاپ را دارد. نکته دیگر اینکه این سیستم تداخلی در مکانیزم کلیدها ایجاد نمی‌کند بنابراین نیازی به دگرگون کردن طراحی مجیک‌کیبورد نخواهد بود.

ثبت پتنت یا مالکیت فکری لزوماً به معنی توسعه و عرضه محصول نیست، اما بینش خوبی از استراتژی شرکت‌ها در زمینه تحقیق و توسعه می‌دهد. از آنجا که اپل در گذشته با تعبیه تاچ بار در کیبورد مک بوک پرو تمایل خود به استفاده از نمایشگرهای تطبیقی را نشان داده است، بعید نیست که در آینده فناوری مشابهی را به تمام کیبورد بسط دهد.

  Poll: Most Democrats undecided on 2020 primary

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان