اپل تعبیه باتری در بند اپل واچ را آزمایش می‌کند

پتنت جدید اپل نشان می‌دهد که این شرکت برای بهبود شارژدهی اپل واچ به فکر تعبیه باتری‌ درون بند این ساعت هوشمند است.

بر اساس اطلاعات درج شده در دو پتنت جدید اپل که به تازگی توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) تأیید نهایی شده‌اند، اپل به فکر افزایش شارژدهی اپل واچ و اضافه کردن سنسورهای بیشتر به آن است.

 

پتنت اول‌ بندی به نام Battery Watch Band را توصیف می‌کند که در آن چندین باتری به شکل موازی و با فاصله کم کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. طراحی بند به گونه‌ای است که انعطاف پذیر بوده و با حرکت‌های دست خللی در کارکرد باتری‌ها ایجاد نمی‌شود. باتری‌ها درون شیار مخصوص بند پنهان شده و ارتباط فیزیکی با یکدیگر ندارند، بنابراین احتمالاً تعویض آنها آسان خواهد بود. باتری‌ها همچنین از طریق پین‌های تعبیه شده در قسمت اتصال بند به اپل واچ متصل شده و بوسیله شارژر آهنربایی شارژ می‌شوند.

 

پتنت دوم‌ بندی را برای ساعت هوشمند توصیف می‌کند که از پارچه انعطاف پذیر ساخته شده و درون آن قسمت‌های رسانا و مدارهای الکترونیکی جهت اتصال به سنسورهای مختلف پایش سلامت مثل الکتروکاردیوگرام، فشار خون، نرخ تنفس، دمای بدن و غیره تعبیه شده است. مزیت این بند انعطاف پذیر و مجهز به سنسور این است که احتمالاً یک تکه و فری سایز خواهد بود و با نزدیک نگه داشتن سنسورها به بدن دقت آنها را افزایش می‌دهد.

در ادامه پتنت نوشته شده که این بند قادر به تحمل دمای بالا و در حد دمای «شستشوی لباس» خواهد بود، بنابراین ممکن است به جای باتری از ابرخازن‌ها برای ذخیره انرژی استفاده کند. ساختار درونی بند به گونه‌ای است که انعطاف‌پذیری آسیبی به مدارهای الکترونیکی آن وارد نخواهد کرد. این بند نیز احتمالاً از شارژ القایی پشتیبانی کرده و به شکل بیسیم با اپل واچ و دیوایس‌های دیگر ارتباط برقرار می‌کند.

  محاکمه متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر بدون حضور اولیای دم

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان