• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • انیمیشن‌ها و بازی‌های فلش به لطف «اینترنت آرشیو» برای همیشه زنده می‌مانند

انیمیشن‌ها و بازی‌های فلش به لطف «اینترنت آرشیو» برای همیشه زنده می‌مانند

بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری از فلش (Flash) فاصله گرفته‌اند و تعدادی از آن‌ها نیز در چنین مسیری قرار دارند. با این حال «اینترنت آرشیو» برای همیشه تعدادی از انیمیشن‌ها و بازی‌های فلش را زنده نگه می‌دارد.

فایل‌های فلش بخشی از تاریخچه اینترنت محسوب می‌شوند و اینترنت آرشیو نمی‌خواهد برای همیشه از بین بروند. این شرکت از پشتیبانی از فایل‌های فلش در سیستم خود خبر داده است. کاربران می‌توانند در این سایت با استفاده از یک شبیه‌ساز فایل‌های فلش را اجرا کنند، بدون اینکه نیازی به نصب پلاگین فلش داشته باشند.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ فایل فلش در اینترنت آرشیو در دسترس است. این شرکت از شبیه‌ساز فلش به نام «Ruffle» برای اهداف بایگانی خود استفاده می‌کند. تیم توسعه‌دهنده اعلام کرده که این شبیه‌ساز به صورت کامل با تمام فایل‌ها سازگار نیست، اما می‌تواند بدون هیچ مشکلی و با دقت بالا بسیاری از انیمیشن‌ها و بازی‌های فلش را روی مرورگر وب اجرا کند.

فلش یکی از پلتفرم‌های محبوب بسیاری از هنرمندان، توسعه‌دهندگان وب و تعدادی از استودیوها در اواخر دهه ۹۰ میلادی و اوایل قرن بیست و یکم بود. در سال ۲۰۰۵، ادوبی این پلتفرم را تصاحب کرد و تغییرات زیادی در آن ایجاد شد.

پشتیبانی آن از فایل‌های قدیمی و همچنین نگرانی‌های امنیتی مشکلات زیادی برای فلش ایجاد کرد. شبکه‌های اجتماعی نوظهور مخالف استفاده از فایل‌های فلش بودند و استیو جابز از همان ابتدا از استفاده کردن از محتوای فلش در آیفون جلوگیری کرد. همین موضوع در نهایت باعث پشتیبانی از فناوری‌های جایگزین وب مانند HTML5 شد.

ادوبی در نهایت در سال ۲۰۱۱ از توقف توسعه فلش برای موبایل خبر داد. از آن زمان شرکت‌ها کم کم از فایل‌های فلش فاصله گرفتند و اکنون بسیاری از غول‌های دنیای فناوری از آن عبور کرده‌اند. با این وجود، دسترسی به آن‌ها در اینترنت آرشیو برای شمار بالایی از کاربران جذابیت مخصوص به خود را دارد.

  احکام سنگین برای زهرا صفایی، محمدمسعود معینی و کامران رضائی‌فر در دادگاه تجدیدنظر

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان