• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • انتقاد اعضای شاخص حزب حاکم ترکیه به ابطال نتیجه انتخابات استانبول

انتقاد اعضای شاخص حزب حاکم ترکیه به ابطال نتیجه انتخابات استانبول

نتیجه انتخابات شهرداری استانبول با فشار حزب حاکم ابطال شد. این موضوع پس از احزاب اپوزیسیون ترکیه، حال با مخالفت چهره‌های مهم این حزب مانند نخست وزیر و رئیس جمهور پیشین ترکیه روبرو شده است.پس از این که کمیسیون انتخابات ترکیه تصمیم به ابطال نتیجه انتخابات شهرداری استانبول و برگزاری انتخابات مجدد گرفت، صدای مخالفت احزاب اپوزیسیون ترکیه بلند شد. اما این اقدام تنها با اعتراض نیروهای اپوزیسیون روبرو نشد و در میان صفوف حزب “عدالت و توسعه” نیز شکاف انداخته است. احمد داووداوغلو، نخست وزیر و عبدالله گل رئیس جمهور پیشین ترکیه در توییتر به تصمیم کمیسیون انتخابات اعتراض کردند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

احمد داووداغلو گفته که انتخابات عادلانه یک ستون دمکراسی و احساس همبستگی میان شهروندان است. او در توییتر نوشته است: “تصمیم کمیسیون انتخابات متناقض با قانون و روش‌های جاافتاده است و به این احساس آسیب وارد می‌کند».

رئیس جمهور پیشین ترکیه نیز در توییتر نوشته است: “افسوس، ما حداقل پیشرفت را هم نکرد‌ه‌ایم».

در انتخابات شهرداری‌های ترکیه حزب “عدالت و توسعه” به رهبری رئیس جمهور رجب طیب اردوغان شهرداری استانبول را به رقیب خود، اکرم امام‌اوغلو از حزب جمهوری‌خواه خلق باخت اما علیه نتایج انتخابات به کمیسیون انتخابات شکایت کرد.

لغو نتیجه انتخابات در پایان ماه مارس از سوی کمیسیون انتخابات در حقیقت به درخواست حزب عدالت و توسعه انجام شد. به گزارش رسانه‌ها احمد داووداوغلو در فکر تاسیس یک حزب جدید برای رقابت با حزب عدالت و توسعه است. او روز ۲۲ آوریل در شبکه‌های اجتماعی همکاری حزب عدالت و توسعه با حزب حرکت ملی (ناسیونالیست‌های افراطی ترکیه) را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این سیاست در شکست حزب از رقیب خود در انتخابات اخیر نقش داشته است.

  گزارش مالی فصل ابتدایی سال ۲۰۱۹ تسلا منتشر شد

Read more here:: انتقاد اعضای شاخص حزب حاکم ترکیه به ابطال نتیجه انتخابات استانبول

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان