امکان آزادی مشروط محمدعلی نجفی

وکیل مدافع محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران که دیوان عالی ایران اتهام قتل عمد علیه او را تأیید کرده بود، از امکان آزادی مشروط او پس از گذراندن بیست ماه حبس خبر داد.

حمیدرضا گودرزی، وکیل آقای نجفی، روز دوشنبه ۱۰ آذر به خبرگزاری ایلنا گفت: «تاکنون حدود ۱۸ ماه از محکومیت پنج ساله موکل گذشته است و طبق قانون یک‌سوم مدت محکومیت باید طی شود تا بتوان تقاضای آزادی مشروط کرد.»

به‌گفته آقای گودرزی، محکومیت محمدعلی نجفی برای قتل پنج سال و برای اسلحه شش ماه است و آن‌چه قابل اجراست محکومیت پنج سال قتل عمد است که اکنون حدود ۱۸ ماه آن گذشته است.

میترا استاد، همسر دوم محدعلی نجفی، هفتم خرداد ۹۸ با شلیک گلوله در منزلش کشته شد و عصر همان روز آقای نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت انگیزه‌اش از قتل «اختلافات خانوادگی» بوده است.

اتهامات نجفی قتل عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح است.

شهردار پیشین تهران ابتدا با رأی شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران به قتل عمد محکوم شد، با این حال شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور «عمدی‌ بودن» قتل را رد کرد و پرونده به هیئت عمومی دیوان عالی کشور برای تصمیم‌گیری ارسال شد.

سرانجام این هیئت ۱۵ شهریور امسال اتهام قتل عمد آقای نجفی را تأیید کرد، اما با توجه به این‌که او با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان از خانواده مقتول رضایت گرفته است، موضوع «قصاص منتفی شد.»

  گزارش بازی صنعت نفت آبادان- استقلال: ترکیب استقلال مشخص شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان