• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • اعمال محدودیت‌ها در چین پس از بروز موارد جدید ابتلا به کرونا

اعمال محدودیت‌ها در چین پس از بروز موارد جدید ابتلا به کرونا

مطابق گزارش‌های رسمی، پاندمی کرونا در چین از تابستان به شکل چشمگیری مهار شده و زندگی و فعالیت‌ها در اغلب مناطق به حالت عادی بازگشته است.

خبرگزاری آلمان روز سه‌شنبه، ۱۲ ژانویه گزارش داد که با بروز موارد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ و قرنطینه شدن ۱۸ میلیون نفر ساکنان دو کلانشهر شیجیاژوانگ و شینگتای، پنج میلیون ساکن شهر لانگ‌فانگ در جنوب پکن هم از روز دوشنبه به مدت یک هفته نباید از خانه خارج شوند.

بنابر این گزارش پس از ماه‌ها که وضعیت در چین به حالت عادی بازگشته بود مسئولان بهداشتی از شناسایی ۵۰۰ مورد ابتلای جدید در استان هبئی (یا هه‌بی Hebei) غافلگیر شده‌اند.

این استان از سه جهت پایتخت را در برگرفته و نگرانی از سرایت ویروس کرونا به پکن باعث اتخاذ تدبیرهای پیشگیرانه و قرنطینه تمام ساکنان سه کلانشهر شده است.

کمیسیون بهداشت استان هبئی روز سه‌شنبه از شناسایی ۴۰ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این استان خبر داد. این تعداد روز قبل ۸۲ مورد گزارش شده بود.

۱۰۳ ابتلای روزانه در سرزمینی پهناور

مطابق آمار رسمی روز گذشته موارد جدید شناسایی شده ابتلا به کرونا در سراسر چین ۱۰۳ مورد بوده و این بالاترین میزان ابتلای روزانه از ماه ژوئیه ۲۰۲۰ تا کنون بوده است.

گرچه این تعداد ابتلا جدید در روز، به نسبت اغلب کشورهای جهان بسیار اندک است دولت چین بلافاصله اقدام‌های و تدبیرهای سختگیرانه شدیدی را در دستور کار قرار داده که در ماه‌های گذشته موثر بودن آنها آشکار شده است.

منع رفت و آمد، قرنطینه خانگی، آزمایش گسترده تشخیص ابتلا به کرونا، محدودیت شدید سفر و توقف حمل و نقل عمومی از جمله اقدام‌هایی هستند که ظاهرا چین از طریق آنها سریع‌تر از بسیاری کشورها موفق به مهار پاندمی شده است.

  مواد غذایی ای که کمک می کنند تا سفیدی موها کمتر شوند

هنوز منشاء موارد ابتلای جدید در چین کاملا مشخص نشده است. خبرگزاری آلمان به نقل از رسانه‌های چینی گزارش داده که نخستین موارد ابتلای جدید در بین اهالی روستایی مشاهده شده که بسیاری از ساکنان آن در فرودگاه بین‌المللی مرکز استان کار می‌کنند.

شیوع ویروس جدید کرونا نخستین بار بیش از یک سال قبل در شهر ووهان چین به طور رسمی تائید شد. تا کنون بیش از ۹۱ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ در ۱۹۱ کشور جهان شناسایی شده است.

موارد ابتلا در چین، با بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون جمعیت کمتر از ۸۴۵ هزار مورد عنوان می‌شود. این میزان در آمریکا با حدود یک چهارم جمعیت چین بیش از ۲۲ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان