• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ارزش بازار تسلا برای اولین بار از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

ارزش بازار تسلا برای اولین بار از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

ارزش بازار تسلا با رکوردشکنی بی‌سابقه برای اولین بار از ۵۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته و حالا یکی از باارزش‌ترین کمپانی‌های جهان محسوب می‌شود.

ارزش سهام این کمپانی در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته که همین موضوع باعث شده مدیرعامل آن یعنی ایلان ماسک با عبور از بیل گیتس به دومین ثروتمند جهان تبدیل شود. قیمت سهام این سازنده خودرو با افزایش ۵.۱ درصدی به ۵۴۸.۵۳ دلار رسیده است.

با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه خودروهای برقی و همچنین الزام کشورهای مختلف به استفاده از این محصولات در دهه‌های آینده، انتظار می‌رود شرکت تسلا با قدرت به رشد خود ادامه دهد. ارزش سهام این کمپانی در یکسال رشد سرسام‌آور ۵۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

یکی از تحلیلگران شرکت سرمایه‌گذاری «Wedbush Securities» به نام «دن ایوز» پیش‌بینی کرده که ارزش سهام این سازنده خودروهای الکتریکی به ۱۰۰۰ دلار ‌برسد. این پیش‌بینی دلایل زیادی دارد. تسلا توانسته در ماه‌های گذشته سودآوری خود را حفظ کند و همچنین تقاضا برای خودروهای برقی با رشد بالایی مواجه شده است.

تصمیم «S&P Dow Jones Indices» مبنی بر ورود تسلا به جمع ۵۰۰ شرکت برتر بورس آمریکا در ماه دسامبر یکی دیگر از دلایل این رشد چشمگیر است. در صورتی که تسلا بتواند ارزش بازار کنونی خود را حفظ کند، به یکی از ۱۰ عضو باارزش این شاخص تبدیل خواهد شد. این کمپانی می‌خواهد بزرگترین کارخانه تولید باتری جهان را در آلمان بسازد.

برخی از تحلیلگران وال استریت انتظار دارند ارزش سهام این کمپانی تا پیش از پایان سال جاری میلادی همچنان به رشد خود ادامه دهد. رشد بالای تسلا باعث شده که سایر شرکت‌های فعال در حوزه خودروهای الکتریکی نیز با افزایش قیمت سهام خود مواجه شوند.

  پایان هفته سلامت، آغاز کارزار «هر خانه، یک پایگاه سلامت»

کمپانی‌های «نیو»، «نیکولا» و «Lordstown Motors» رشد بالای قیمت سهام را تجربه کرده‌اند. با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش، انتظار می‌رود قیمت سهام آن‌ها همانند تسلا در هفته‌های آینده همچنان افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان