• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ادوبی با استفاده از هوش مصنوعی و تنها با یک کلیک، تصاویر را از ماتی در می‌آورد

ادوبی با استفاده از هوش مصنوعی و تنها با یک کلیک، تصاویر را از ماتی در می‌آورد

شرکت ادوبی هرسال در جریان کنفرانس MAX خود از آخرین پروژه‌های تحقیقاتی‌اش پرده بر می‌دارد که برخی از آن‌ها به مرور زمان سر از اپلیکیشن‌های مبتنی بر Creative Cloud این شرکت در می‌آورند. یکی از پروژه‌های جدیدی که این شرکت معرفی کرده و امیدواریم شاهد افزوده شدن آن به اپلیکیشن‌های تدوین ویدیوی ادوبی باشیم، پروژه Sharp Shots است. پروژه Sharp Shots با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی Sensei ادوبی، قادر به از بین بردن ماتی تصویر در ویدیوها خواهد بود.

شوبهی گوپتا، یکی از مهندسین ادوبی که روی این پروژه کار کرده می‌گوید ایده پشت این قابلیت، زدودن ماتی از ویدیوها، با تنها یک کلیک بوده است – و فرقی ندارد که ماتی تصویر به خاطر لرزش دوربین بوده باشد یا حرکت سریع فیلمبردار. در دموهایی که او به نمایش درآورده، نتایج کار یا کمابیش قابل قبول است یا کاملا تحسین‌برانگیز.

 

گوپتا توضیح می‌دهد که «با پروژه Sharp Shots، خبری از هیچ یک از تنظیمات و پارامترهایی نیست که ما در متدهای سنتی خود به کار می‌گرفتیم. این یکی کارش را با تنها یک کلیک به پایان می‌رساند. جدو نیست. یادگیری عمیق و هوش مصنوعی خیلی ساده در پس زمینه مشغول به کار هستند، هر فریم را استخراج می‌کنند، ماتی را از آن‌ها می‌زدایند و در نهایت تصاویر و ویدیوهای با کیفیت و بدون بلور تولید می‌کنند».

گوپتا می‌گوید تیم ادوبی به تکنولوژی‌های از پیش موجود برای از بین بردن ماتی تصاویر نگاه کرده و در صدد بهینه‌سازی آن‌ها برای تصاویر متحرک برآمده است. سپس تیم به سراغ بهینه‌سازی سخت‌افزاری آن رفته تا با مصرف کمتر حافظه نیز خروجی یکسانی به دست آید.

  Local elections: Tories 'accept' Brexit frustration

 

لازم به اشاره است که ادوبی افتر افکت همین حالا قابلیت‌هایی برای زدودن ماتی تصاویر یا حذف لرزش دوربین دارد، اما این قابلیت از الگوریتمی بسیار متفاوت بهره برده و محدودیت‌های خود را نیز دارد. سیستم جدید ادوبی اما زمانی بهترین عملکرد را از خود به نمایش می‌گذارد که الگوریتم به چندین فریم قبل و بعد دسترسی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان