اختلال جهانی در یوتیوب، جیمیل و دیگر سرویس‌های گوگل

سرویس‌ها و سایت‌های گوگل از جمله یوتیوب، جیمیل، مپس، درایو، فروشگاه پلی، دستیار هوشمند و گوگل داکس از حدود یک ساعت پیش در مناطق وسیعی دچار اختلال شده و از دسترس خارج شده‌اند.

بر اساس داده‌های سایت «داون دتکتور»، که وضعیت اختلال در سایت‌های مشهور را نشان می‌دهد، اختلال در سرویس‌های گوگل از حدود ساعت ۱۵:۱۰ به وقت تهران با جیمیل شروع شده است. این مشکل محدود به منطقه خاصی نیست و در اکثر نقاط دنیا از جمله اروپا، آمریکا، خاورمیانه، آسیا، آفریقای جنوبی، آمریکای مرکزی و جنوبی و استرالیا گزارش شده است.

گوگل در صفحه مربوط به وضعیت سرویس‌های خود مختل شدن تعدادی از سرویس‌ها را تایید کرده و در صورت تلاش برای ورود به جیمیل یا داکس با پیام‌های خطای زیر مواجه خواهید شد.

 

تعداد زیادی از کاربران از سراسر دنیا در شبکه‌های اجتماعی وقوع اختلال را تایید کرده‌اند به گونه‌ای که طی کمتر از یک ساعت هشتگ YouTubeDOWN# به ترندی اصلی بدل شده است. علاوه بر کاربران و کسب‌کارهایی که به سرویس‌های گوگل متکی هستند، گزارش‌های دیگر درباره اختلال در عملکرد گجت‌های هوشمند به گوش می‌رسد که با دستیار هوشمند این شرکت یکپارچه شده‌اند.

جالب اینجاست در صورتی که با سیستمی که در آن لاگین کرده‌اید وارد یوتیوب شوید با پیام خطا مواجه می‌شوید اما با استفاده از تب اینکاگنیتو یا در سیستمی که با آن به حساب گوگل وارد نشده‌اید، سایت برای شما باز خواهد شد.

علاوه بر اپ‌های مذکور، تعداد زیادی از برنامه‌های شخص ثالث هم که به سرویس‌های این شرکت متکی هستند از دسترس خارج شده‌اند. علیرغم مشکلی که برای اکثر سرویس‌های گوگل پیش آمده، موتور جستجو به عنوان پرکاربردترین ابزار بدون اختلال به کار ادامه می‌دهد.

  برخورد پلیس با شایعه سازان فضای مجازی در خصوص سیل

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان