• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • احمد امیرآبادی: تحریم‌ها لغو نشوند بازرسان آژانس را اخراج می‌کنیم

احمد امیرآبادی: تحریم‌ها لغو نشوند بازرسان آژانس را اخراج می‌کنیم

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس در یک برنامه تلویزیونی گفت طبق قانون مجلس شورای اسلامی اگر تا سوم اسفند ماه، آمریکا تحریم‌های مالی، بانکی و نفت را حذف نکند قطعا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را از کشور اخراج و حتما اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهیم کرد.

او افزود: این قانون مجلس است و دولت مکلف است آن را اجرا کند.

امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای “برجام پاره شد” و “اروپایی‌ها عرضه ایستادن در مقابل آمریکا را نداشته و ندارند”.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز جمعه (۱۹ دی‌ماه) گفت که جمهوری اسلامی اصراری به بازگشت ایالات متحده به برجام ندارد و بازگشت آمریکا تنها زمانی برای این حکومت معنا پیدا می‌کند که تحریم‌ها لغو شوند.

بر اساس مصوبه مجلس در آذرماه ۹۹ با عنوان “اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها” دولت موظف است بر اساس بند‌های ۳۶ و ۳۷ برجام، ظرف مدت دو ماه از تصویب این قانون، دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.

همچنین پس از سه ماه از تصویب این قانون، اگر روابط بانکی ایران در اروپا و میزان خرید نفت توسط آن‌ها از ایران به شرایط عادی و رضایت بخش بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

چنانچه پس از سه ماه از تصویب این قانون طرف‌های مقابل برجام به اجرای تعهدات خود در برجام بازگشته باشند، دولت مکلف است پیشنهاد اقدام متقابل ایران در بازگشت به تعهدات برجامی را به مجلس ارائه کند.

  بهاره هدایت تا زمان تصمیم‌گیری کمیسیون پزشکی در خارج از زندان تحت درمان خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان