• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • احتمال کاهش چشمگیر آرای حزب حاکم در انتخابات آفریقای جنوبی

احتمال کاهش چشمگیر آرای حزب حاکم در انتخابات آفریقای جنوبی

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی از رأی‌دهندگان خواسته است کمی صبر پیشه کنند. اما مردم آفریقای جنوبی ناامید و سرخورده‌اند. پیش‌بینی می‌شود جبهه کنگره ملی آفریقا ۲۵ سال پس از پایان دولت آپارتاید آرای خود را این بار از دست بدهد.رآی‌دهندگان آفریقای جنوبی روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت (هشتم مه) برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمان به پای صندوق‌های رأی رفتند. این انتخابات برای ششمین بار پس از پایان رژیم آپارتاید در سال ۱۹۹۴ برگزار می‌شود.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

سیریل رامافوسا از حزب حاکم کنگره ملی و مموسی مایمانه به نمایندگی از حزب مخالف ائتلاف دمکراتیک برای ریاست جمهوری آفریقای جنوبی به رقابت پرداختند.

زندگی مردم در آفریقای جنوبی سخت است و تعجب آور هم نیست که مردم این کشور اکنون سرخورده و ناامید هستند. یک شهروند آفریقای جنوبی به نام آیک موناوا می‌گوید در انتخابات شرکت نمی‌کند. او دلیل می‌آورد که رهبران برای مردم کاری نکردند و به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند.

اما سیریل رامافوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی از مردم می‌خواهد که صبر و شکیبایی پیشه کنند. او تاکید می‌کند: “ما باید به راهمان ادامه دهیم. من می‌دانم که مردم ما همه چیز را یک دفعه می‌خواهند. اما این سفری طولانی است که در یک روز به مقصد نمی‌رسیم.»

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی وعده می‌دهد که با فساد و رشوه مبارزه کند. او همچنین می‌گوید از زمانی که مسئولیت را از جاکوب زوما، رئیس جمهوری سابق گرفته با فساد مبارزه کرده است.

الیزابت یک رأی‌دهنده دیگر به سخنان رئیس جمهوری باور دارد و تاکید می‌کند که مردم باید خودشان دست به کار شوند. او همچنین می‌گوید به کنگره ملی رأی خواهد داد و معتقد است که روزی همه چیز درست خواهد شد.

  تعلیق دست‌کم ۱۵ دانشجو از سوی کمیته انضباطی دانشگاه بیرجند در آستانه سالگرد اعتراضات سراسری

اپوزسیون: وقت تغییر فرا رسیده است

این احتمال وجود دارد که آرای جبهه کنگره ملی که از سال ۱۹۹۴ در آفریقای جنوبی دولت را در اختیار دارد، این بار کاهش پیدا کند.

کنگره ملی در آخرین انتخابات این کشور ۶۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود.

مموسی مایمانه، رئیس ائتلاف دمکراتیک (اپوزیسیون) می‌گوید: “کاسه صبر ما لبریز شده و بعد از ۲۵ سال وعده‌های توخالی زمان تغییر فرا رسیده و من برای این تغییر آمادگی دارم. مردم ما باید آب آشامیدنی داشته باشند، در هر خانواده باید درآمد وجود داشته باشد. مردم آفریقای جنوبی نباید فکر کنند که فراموش شده‌اند.»

تابانا یک رأی‌دهنده دیگر که به سخنان رهبر اپوزیسیون باور دارد می‌گوید که رأی خود را به مایمانه خواهد داد، چون فکر می‌کند که اگر او انتخاب شود اوضاع بهتر می‌شود.

طبق آخرین نظرسنجی‌ها کنگره ملی ۵۰ درصد آرا را در انتخابات کسب خواهد کرد و ائتلاف دمکراتیک بزرگترین رقیب کنگره ملی خواهد بود. اما چپ‌های افراطی حزب “مبارزان آزادی اقتصادی” هم با درخواست‌هایی چون پرداخت غرامت و سلب مالکیت بخشی از آرای مردم را کسب خواهند کرد.

آفریقای جنوبی ۵۶ میلیون نفر جمعیت دارد و از این تعداد ۳۵ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند. ۴۸ حزب در انتخابات آفریقای جنوبی شرکت کرده‌اند.

Read more here:: احتمال کاهش چشمگیر آرای حزب حاکم در انتخابات آفریقای جنوبی

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان