• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • اتفاقی تاریخی؛ احتمال دبل شدن رئال در یک فصل

اتفاقی تاریخی؛ احتمال دبل شدن رئال در یک فصل

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، رئال مادرید امشب می تواند صعود خود به دور بعد لیگ قهرمانان را قطعی کند. کهکشانی ها در مولداوی میهمان شریف تیراسپول هستند، تیمی که در بازی رفت شگفتی ساز شد و توانست در برنابئو ۱-۲ برنده شود. رئال برای اینکه کار به روز پایانی کشیده نشود محکوم به کسب سه امتیاز است و البته قطعا انگیزه های انتقام نیز خواهد داشت.

شریف امشب می تواند به چهاردهمین تیم در اروپا تبدیل شود که توانسته در یک فصل رئال را دبل کند.

رئال در تاریخ خود فقط سیزده بار در یک فصل توسط یک تیم در اروپا دبل شده است که البته سه بار آن در سه فصل اخیر بوده است: برابر شاختار در فصل گذشته، منچسترسیتی در فصل ۲۰-۲۰۱۹ و زسکا مسکو در فصل ۱۹-۲۰۱۸٫

اولین بار که رئال در اروپا دبل شد، به فصل ۶۷-۱۹۶۶ و برابر اینتر بر می گردد. در فصل ۷۰-۱۹۶۹، رئال مادرید در بلژیک مقابل استاندارد لییژ با نتیجه یک بر صفر باخت و در برنابئو با نتیجه سه بر دو مغلوب شد. رئال در فصل ۷۳-۱۹۷۲ نیز توسط آژاکس با نتایج دو بر یک و همچنین یک بر صفر شکست خورد.در فصل ۹۶-۱۹۹۵ آژاکس دوباره رئال را با نتایج یک بر صفر و همچنین دو بر صفر دبل کرد.

در فصل ۰۰-۱۹۹۹ رئال در مقابل بایرن با نتایج چهار بر دو و همچنین چهار بر یک باخت اما قهرمان مسابقات شد. سال بعد بایرن باز هم رئال را رفت و برگشتی کرد و با نتایج یک بر صفر و دو بر یک در مرحله نیمه نهایی مقابل رئال پیروز شدند. رم در فصل ۰۸-۲۰۰۷ با دو برد با نتیجه دو بر یک توانست رئال را دبل کند. یوونتوس و لیورپول تیم های بعدی بودند که این کار را انجام دادند. رئال در فصل ۱۳-۲۰۱۲ چهار بار مقابل دورتموند بازی کرد که حاصلش دو شکست و یک تساوی بود و در واقع که زردپوشان هم رئال را دو بار در یک فصل شکست دادند.

  دلایل نیکلاس سوله، مدافع جدید دورتموند ازبرای قبول پیشنهاد این باشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان