• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • اتحادیه اروپا در گام اول ۳۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا می‌خرد

اتحادیه اروپا در گام اول ۳۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا می‌خرد

کمیسیون اتحادیه اروپا می‌کوشد مجوز تولید واکسن کرونا، ساخت دو شرکت آلمانی و آمریکایی، هر چه سریع‌تر صادر شود. این دو شرکت تاکید کرده‌اند که توزیع این واکسن در آمریکا و اروپا هم‌زمان و عادلانه انجام می‌شود.

شرکت آلمانی بایون‌تک، مستقر در شهر ماینتس و شرکت آمریکایی فایزر دو روز پیش (دوشنبه نهم نوامبر/ ۱۹ آبان) اعلام کردند که موفق به تولید واکسنی شده‌اند که در برابر ابتلا به بیماری کووید۱۹ تا ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و مراحل تقاضا برای تولید انبوه آن در حال سپری شدن است.

خبرگزاری آلمان روز چهارشنبه به نقل از محافل نزدیک به کمیسیون اتحادیه اروپا گزارش داد که مذاکره با این دو شرکت داروسازی برای خرید واکسن کرونا نهایی شده و قرارداد آن امروز امضا می‌شود.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل گفت، در حال حاضر این امیدوارکننده‌ترین واکسنی است که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تولید شده و این کمیسیون در گام اول ۳۰۰ میلیون دوز آن را سفارش می‌دهد.

مانفر وبر، سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان و عضو پارلمان اروپا اطمینان داده که قرارداد خرید واکسن کرونا به زودی امضا می‌شود و به تائید کمیسیون اروپا می‌رسد. او به فرستنده تلویزیونی “فونیکس” گفته که قرارداد باید “کارشناسانه و به لحاظ حقوقی قاعده‌مند” منعقد شود.

یکی از مسائلی که در مورد آن ابهام و بحث‌های زیادی وجود داشت این موضوع بود که شرکت داروسازی آمریکایی فایزر باید به قوانین اروپا، از جمله قانون مسئولیت‌پذیری احترام بگذارد.

  آیا اطلاعات ۴۰ میلیون کاربر کافه بازار هک شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان