• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در آلمان به بالاترین حد رسید

آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در آلمان به بالاترین حد رسید

تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آلمان افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است. موسسه ویروس‌شناسی روبرت کخ از پیشرفت جهش‌وار کرونا در آلمان اظهار نگرانی کرد و به شهروندان و سیاستمداران این کشور در این باره هشدار داد.

موسسه ویروس‌شناسی روبرت کخ آلمان روز پنجشنبه ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر) اعلام کرد که شیوع پاندمی کرونا در آلمان به‌رغم کاهش تست کرونا به بالاترین سطح خود رسیده است.

لوتار ویلر، رئیس موسسه روبرت کخ گفته است روند شیوع کرونا در آلمان به مرحله‌ای نگران‌کننده رسیده است. ویلر در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود امروز (پنجشنبه ۱۰ دسامبر) تاکید کرد اوضاع بسیار جدی شده و از هفته گذشته وخیم‌تر شده است. ویلر از شهروندان خواست برای جلوگیری از رشد فزاینده ویروس کرونا تماس‌ها را کاهش دهند.

رئیس موسسه کخ در کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد ویروس کرونا در بین مردم بسیار شیوع پیدا کرده بنابراین اقدامات حفاظتی را باید بیشتر رعایت کرد.

شیوع ویروس کرونا به ویژه در خانه سالمندان افزایش یافته و مهار آن در این اماکن دشوار شده است.

در حالی که میزان تست کرونا در آلمان کم‌تر شده نتایج موارد مثبت کرونا افزایش پیدا کرده است.

روز گذشته ۲۰ هزار و ۸۱۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند این رقم اما امروز (پنجشنبه) به ۲۵ هزار و ۸۹ نفر رسید.

بر اساس آخرین آماری که دانشگاه جانز هاپکینز منتشر کرده آمار کل مرگ و میر کرونا در آلمان روز پنجشنبه ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) به ۲۰ هزار و ۶۵۲ نفر است.

تعداد مبتلایان نیز طبق آمار جانز هاپکینز به ۲۵ هزار و ۸۹ نفر رسیده است و به این ترتیب مجموعا تا کنون یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۵ نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

  Wall Street Journal: NRA chief executive says he was pressured to resign by group's president

رشد بی‌سابقه کرونا سیاستمداران آلمانی را هم به شدت نگران کرده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با توجه به بحران کرونا گفت که کشور در شرایط استثنایی قرار دارد.

با توجه به رشد جهش‌وار ویروس کرونا ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان تشدید محدودیت‌های کرونایی را ضروری دانسته و خبر داد به احتمال زیاد در ابتدای ژانویه ۲۰۲۱ نخستین گروه “در معرض خطر” و همچنین بخشی از کادر بهداشت و درمان این کشور واکسینه خواهند شد.

دولت آلمان قصد دارد برای مبارزه با گسترش بیشتر ویروس کرونا افراد بالای ۵۰ سال را به ماسک‌های مخصوص FFP2 مجهز کند که میزان محافظت بالایی برای فرد دارد. این ماسک هم‌چنین به شکل مجانی در اختیار گروه‌های با ریسک بالا، یعنی افرادی که بیماری پیش‌زمینه‌ای دارند نیز قرار می‌گیرد. در مجموع این گروه ۲۷ میلیون را در بر می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان