• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • آمادگی ایران برای برای احیای صادرات نفت تا سه ماه آینده

آمادگی ایران برای برای احیای صادرات نفت تا سه ماه آینده

دولت ایران روز یکشنبه ۱۶ آذر اعلام کرد که در نظر دارد صادرات نفت را تا سه ماه آینده احیا کرده و به سطح قبل از تحریم‌های آمریکا برساند.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در این زمینه با تاکید بر ضرورت آمادگی برای رساندن تولید نفت کشور به ظرفیت طبیعی برای صادرات گفت: با توجه به تجربه احیای صادرات نفت بعد از توافق هسته‌ای، امروز هم این آمادگی برای افزایش سریع تولید نفت بیشتر وجود دارد.

آقای روحانی گفته است به دلیل تحریم‌های قبل از برجام، تولید و فروش نفت با محدودیت‌ها روبرو شد ولی با عملی شدن برجام و رفع تحریم‌ها، توانستیم در مدت کوتاهی فروش نفت را به بیش از دو میلیون بشکه برسانیم.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته است که وزارت نفت کلیه اقدامات لازم را برای آماده‌سازی منابع و تجهیزات صنعت نفت به منظور تولید و فروش متناسب با ظرفیت موجود «ظرف سه ماه آینده» به کار گیرد.

تولید و صادرات نفت ایران از سال ۲۰۱۲ بر اساس تحریم‌های بین‌المللی بویژه آمریکا به شدت کاهش یافت.

آن زمان صادرات نفت ایران از ۲.۵ میلیون بشکه در روز به زیر یک میلیون بشکه سقوط کرد، اما بعد از توافق هسته‌ای موسوم به برجام در سال ۲۰۱۵، تهران ظرف کمتر از یک سال موفق شد که تولید و صادرات نفت خود را احیا کند.

صادرات روزانه نفت ایران قبل از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ۹۷، حدود ۲.۵ میلیون بشکه بود اما اکنون به زیر ۳۰۰ هزار بشکه سقوط کرده است. تولید نفت ایران نیز در این مدت نصف شده و به حدود ۱.۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

  Sudan protesters reject army's position on civilian rule

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان