• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، به اغما فرو رفت

آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، به اغما فرو رفت

گزارش‌ها حاکی است که آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه و چهره منتقد کرملین که روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد به دلیل بدحالی ناشی از «مسمومیت احتمالی» به بیمارستانی در سیبری منتقل شده بود، هم‌اکنون در اغما به سر می‌برد.

کیرا یارمیش در صفحه توئیترش نوشت که ناوالنی در حال پرواز از سیبری به مسکو بود که حالش در راه دگرگون شد و هواپیما مجبور به فرود اضطراری شد.

کیرا یارمیش احتمال سوءقصد به جان ناوالنی از طریق مسموم کردن وی را مطرح کرده است.

روزنامه بریتانیایی گاردین نیز به نقل از پزشک بیمارستانی که آقای ناوالنی در آن بستری است، وضعیت او را «وخیم» گزارش کرده است. این مخالف ۴۴ ساله ولادیمیر پوتین، هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان و با کمک دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) تحت مراقبت است.

پاول لبدوف، از مسافران حاضر در پرواز، در صفحه اینستاگرامش نوشته است که «او (ناوالنی) از همان ابتدای پرواز به دستشویی رفت و دیگر برنگشت».

او می‌افزاید ناوالنی ناگهان بدحال شد و در حالی‌که از شدت درد ناله می‌کرد، امدادگران به سختی توانستند او را احیا کنند.

ظاهرا لبدوف پیش از پرواز نیز تصویری از آقای ناوالنی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده بود که او را در حال نوشیدن چای در کافه فرودگاه نشان می‌دهد.

ویدئوی دیگری نیز توسط چند وب‌سایت خبری روسیه منتشر شده است که رهبر مخالفان این کشور را خوابیده روی برانکارد چرخ‌دار و در حال انتقال از هواپیما به آمبولانس نشان می‌دهد.

خانم یارمیش در صفحه توئیتر خود نوشته است: «ما احتمال می‌دهیم که آلکسی با ماده‌ای محلول در چای او مسموم شده است. صبح امروز فقط همان چای را نوشیده بود».

  نتیجه گزارش مولر: ترامپ با روسیه تبانی نکرده است

او همچنین به نقل از پزشکان حاضر بر بالین آقای ناوالنی افزود که جذب سریع ماده سمی در بدن او به دلیل حل شدنش در مایع داغ بوده است.

سخنگوی آقای ناوالنی همزمان به ماجرایی مشابه اشاره کرده است که پارسال برای رهبر مخالفان روسیه اتفاق افتاد. آن زمان نیز یک پزشک متخصص، احتمال مسمومیت او با یک ماده شیمیایی ناشناخته را مطرح کرده بود.

خانم یارمیش نوشت: «یک سال پیش، آلکسی زمانی‌که در زندان بود مسموم شد. روشن است که همان اتفاق دوباره تکرار شده است.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز از تغییر رفتار پزشکان حاضر بر بالین آقای ناوالنی در پاسخگویی به سخنگوی او و روشن ساختن دلیل حادثه خبر داده است.

بر همین اساس، در توئیت دیگری که در صفحه شخصی سخنگوی آقای ناوالنی منتشر شده، فضای بخش مراقبت‌های ویژه «امنیتی» و لبالب از ماموران پلیس توصیف شده است.

خود یارمیش گفته است که ماموران پلیس سعی داشتند پزشک بیمارستان را وادار به ارائه توضیح کنند: دکتر مرا در فاصله‌ای دورتر در راهرو دید و گفت که «بعضی موارد محرمانه‌اند» و پلیس را به اتاق دیگری برد.

او می‌گوید «واکنش طفره‌آمیز» پزشکان صرفا موید آن است که دلیل این حادثه «مسمومیت» بوده است.

یارمیش تاکید کرده است که «تا همین دو ساعت پیش، آنها (پزشکان) آماده بودند که اطلاعات را در میان بگذارند اما حالا به وضوح دارند زمان می‌خرند و آنچه را که می‌دانند، لو نمی‌دهند».

منبع: https://www.radiofarda.com/a/30793242.html

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان