• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • ​​​​​​​مایکروسافت به روند عرضه ویندوز ۱۱ سرعت می‌دهد

​​​​​​​مایکروسافت به روند عرضه ویندوز ۱۱ سرعت می‌دهد

پیام جوان: کاربرانی که سیستمشان با نسخه ۲۰۰۴ به بعد ویندوز ۱۰ کار می کند و اخیرا به‌روزرسانی خدمات را که مایکروسافت در ۱۴ ماه سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر کرد، نصب کرده‌اند می توانند اکنون مستقیما به ویندوز ۱۱ ارتقاء پیدا کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، برای کاربرانی هم که قصد دارند فعلا برای مدتی همچنان از ویندوز ۱۰ استفاده کنند، مایکروسافت اعلام کرده عرضه به روزرسانی نوامبر ۲۰۲۱ برای این سیستم عامل را آغاز کرده است. مایکروسافت ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۱۵ عرضه کرد که طولانی ترین زمان حضور یک نسخه ویندوز در بازار پیش از عرضه یک نسخه جدید محسوب می شود.

ویندوز ۱۰ محبوب‌ترین سیستم عامل رایانه شخصی در جهان بوده و ۱.۳ میلیارد دستگاه فعال ماهانه از این نرم افزار استفاده می کنند. مایکروسافت تا سال ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ادامه می دهد و اعلام کرده اگر رایانه شخصی کاربران نمی تواند ویندوز ۱۱ را اجرا کند و آنها نمی خواهند رایانه جدیدی خریداری کنند، می توانند همچنان از ویندوز ۱۰ استفاده کنند.

مایکروسافت مانند گذشته نصب ویندوز ۱۱ را در دستگاهی که الزامات سخت افزاری برای اجرای این سیستم عامل ندارد، توصیه نمی کند اما کاربران می توانند چنین ارتقایی را انجام دهند. با این حال باید به خاطر داشته باشند ممکن است نتوانند به روزرسانی‌ها را در رایانه ای دریافت کنند که پردازنده آن پشتیبانی نمی شود.

بر اساس گزارش انگجت، هنگامی که مایکروسافت ویندوز ۱۱ را در چهارم ماه اکتبر عرضه کرد، اعلام کرد ارتقاء به این نرم افزار برای همه دستگاه‌های واجد ارتقاء تا اواسط سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. در رایانه های شخصی ویندوز ۱۰ که ویژگیهای سخت افزاری ضروری برای اجرای ویندوز ۱۱ را دارند، قابلیت “ویندوز آپدیت” به کاربر درباره قابل دسترس بودن این ارتقاء اطلاع می دهد. کاربران همچنین می توانند به بخش تنظیمات، سیستم و سپس “ویندوز آپدیت” مراجعه کرده و قابل دسترس بودن ارتقا به ویندوز ۱۱ برای دستگاهشان را چک کنند.

  جریمه ۲۰ میلیون دلار ی مایکروسافت به دلیل جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات شخصی کودکانی که حساب «ایکس‌باکس» دارند

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان