• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • کرونا در ایران؛ آمار رسمی جان‌باختگان از ۴۱ هزار نفر گذشت

کرونا در ایران؛ آمار رسمی جان‌باختگان از ۴۱ هزار نفر گذشت

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه، ۲۴ آبان، اعلام کرد که طی شبانه‌روز گذشته، ۴۵۲ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و شمار رسمی قربانیان کووید ۱۹ در کشور به ۴۱ هزار و ۳۴ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سیما سادات لاری همچنین گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ هزار و ۲۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که حدود دو ‌هزار و ۵۰۰ نفر از آنها بستری شده‌اند.

بر اساس اظهارات خانم لاری، آمار رسمی مبتلایان به کرونا در ایران تا ظهر امروز به ۷۴۹ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

همچنین پنج‌ هزار و ۶۴۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، میانگین هفتگی مرگ کرونا نسبت به هفته قبل به ۴۵ نفر به ازای یک میلیون نفر رسیده و بیشترین موارد مرگ کرونا نسبت به جمعیت متعلق به استان‌های یزد، ایلام، خراسان جنوبی، سمنان و آذربایجان غربی با اختلاف زیاد نسبت به استان‌های دیگر بوده است.

خانم لاری میانگین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در کشور ۷۹ درصد عنوان کرد و گفت که «متوسط بروز هفتگی ابتلا به کرونا در هفته گذشته به ۲۶.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.»

آمارهای رسمی وزارت بهداشت همواره محل تردید و ابهام بوده و آمار واقعی تا چهار برابر آمار رسمی برآورد شده است.

به گفته محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران آمار مرگ‌‌ومیر در کشور «حداقل سه برابر آماری» است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

  روح‌الله صالح، برادر امرالله صالح توسط طالبان اعدام شد

سخنگوی ستاد ملی کرونا روز شنبه از اجرای «طرح جامع محدودیت‌های کرونایی از اول آذر خبر داد».

به گفته علیرضا رئیسی، به جز مشاغلی که مربوط به تامین مایحتاج ضروری مردم و مسائل ایمنی و سلامت می‌شود، همه مشاغل در حدود صد شهرستان دارای وضعیت قرمز از ابتدای آذر تعطیل می‌شوند.

در حال حاضر به جز استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان، و سیستان و بلوچستان که در وضعیت «نارنجی و زرد» قرار دارند، ۲۷ استان دیگر کشور در وضعیت «قرمز» به‌ سر می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان