• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • ژاپن از کشف گونه جدید ویروس کرونا با احتمال سرعت شیوع بالاتر خبر داد

ژاپن از کشف گونه جدید ویروس کرونا با احتمال سرعت شیوع بالاتر خبر داد

ژاپن کشف گونه جدیدی از ویروس کرونا را تایید کرده و از شیوع گسترده آن در یکی از مراکز مهاجرتی خود خبر داده است. حالا این کشور همزمان با موج سوم همه‌گیری کووید-۱۹، با چالش‌های جدیدی دست و پنجه نرم می‌کند.

سخنگوی ارشد دولت ژاپن، «کاتسونوبو کاتو»، به تازگی به خبرنگاران اعلام کرده که گونه جدید ویروس کرونا در ۹۱ نفر در منطقه «کانتو» واقع در شرق این کشور و در ۲ نفر در فرودگاه‌ها شناسایی شده است. دولت ژاپن به دنبال افزایش تمهیدات نظارتی در برابر گونه‌های جهش‌یافته ویروس کروناست، چون این گونه‌ها می‌توانند در مقابل واکسن‌ها مقاومت بیشتری داشته باشند. ژاپن از هفته گذشته توزیع واکسن ویروس کرونا را آغاز کرده بود.

آقای کاتو می‌گوید: «این گونه جدید می‌تواند نسبت به گونه‌های قبلی شدت سرایت بیشتری داشته باشد و اگر شیوع داخلی آن ادامه پیدا کند، ممکن است تعداد مبتلایان به سرعت بالا برود.» به گفته «موسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن»، این گونه جدید ظاهرا منشأ خارجی دارد اما با انواع دیگری که قبلا به‌صورت پراکنده کشف شده بود، فرق می‌کند. گونه جدید ویروس کرونا دارای جهش E484K در شاخک پروتئینی ویروس است که می‌تواند اثربخشی واکسن را کاهش دهد.

وزارت بهداشت ژاپن تاکنون ۱۵۱ مورد ابتلا به گونه‌های بریتانیایی، آفریقای جنوبی و برزیلی ویروس کرونا را گزارش داده. این کشور حالا در مجموع بیش از ۴۰۰ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و ۷۱۹۴ قربانی داشته است.

افزون بر این، ۵ نفر از کارکنان و ۳۹ نفر از بازداشت‌شدگان مرکز مهاجرتی توکیو هم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. سخنگوی «اداره مهاجرت منطقه‌ای توکیو» می‌گوید تمامی ۱۳۰ بازداشتی این مرکز تست کرونا داده‌اند. از میان مبتلایان وضعیت هیچ‌کدام وخیم نیست و همگی آن‌ها از بقیه بازداشتی‌ها جدا شده‌اند. این مقام مسئول به خاطر حفظ حریم خصوصی بازداشت‌شدگان از اعلام ملیت آن‌ها خودداری کرده است.

  رژیم غذایی مناسب برای تقویت باروری و افزایش شانس بارداری

سازوکارهای اجرایی ژاپن در قبال ناقضان قوانین مهاجرتی و پناهجویان تاکنون بارها بخاطر شرایط و استانداردهای بهداشتی، نظارت بر بازداشت‌شدگان و انجام اقدامات لازم در شرایط اضطراری مورد انتقاد قرار گرفته است. «موتوکو یاماگیشی»، رئیس گروه حامیان حقوق مهاجران می‌گوید: «بسیاری از بازداشت‌شدگان درون فضاهای کوچک و بسته زندانی می‌شوند. مایه‌ی تأسف است که چنین شیوع گسترده‌ای در این مرکز رخ داده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان